کد خبر: ۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 26
به‌ روز رسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ با نام به‌ روز رسانی فال کریترز، هم‌ اکنون توسط مایکروسافت در حال‌ توسعه است و این شرکت به‌ شدت در تلاش برای آماده‌ سازی آن برای عرضه در پاییز ۲۰۱۷ است.به روز رسانی فال کریترز ویندوز ۱۰ شامل ویژگی های جدید و بهبود های فراوانی در بخش‌ های مختلف ویندوز ۱۰ خواهد بود. اکنون قصد داریم به بررسی پنج ویژگی فوق العاده ای که برای به روز رسانی فال کریترز ویندوز ۱۰ برنامه ریزی شده بپردازیم.

به گزارش آی تابناک : در به روز رسانی فال کریترز، ویژگی ها و تغییرات زیادی به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد ولی ما در این مطلب تنها پنج قابلیت نسبتا برتر آن را انتخاب کرده ایم.

پنل ایموجی

اجازه دهید با یکی از ویژگی های در ظاهر کوچک، ولی فوق العاده مفید و کاربردی شروع کنیم. مایکروسافت سرانجام با به روز رسانی فال کریترز یک پنل صفحه کلید ایموجی را به ویندوز اضافه کرده است. با زدن دکمه های ویندوز و دات (. + Winn) در هر زمینه ورودی متن، یک پنجره کوچک پر از ایموجی برای شما باز می شود که شما می توانید ایموجی مورد نظر خود را انتخاب کرده و در متن وارد کنید.

تا به حال، ویندوز ۱۰ واقعا یک راه اختصاصی برای دسترسی به ایموجی ها نداشته است. برای استفاده از ایموجی ها شما می توانستید از صفحه کلید لمسی استفاده کنید؛ اما این روش، خصوصا برای کاربرانی که از ماوس و صفحه کلید استفاده می کنند ساده و مناسب نبود. اکنون با به روز رسانی فال کریترز، با اضافه شدن یک میانبر صفحه کلید امکان دسترسی سریع به پنجره اختصاصی ایموجی ها فراهم شده است. این ویژگی یکی از بهترین موارد اضافه شده به ویندوز ۱۰ از نظر بسیاری از کاربران است.

هر چند اگر شما طرفدار ایموجی ها نیستید، پنل ایموجی جدید طوری طراحی شده است که در حقیقت هرگز تا وقتی که شما نخواهید قابل مشاهده نخواهد بود.

دسترسی به My People در نوار وظیفه

ما در گذشته نیز درباره قابلیت My People صحبت های زیادی کرده ایم؛ اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم آن را در این لیست قرار دهیم. ویژگی جدید My People فوق العاده هیجان انگیز است؛ زیرا به کاربر اجازه می دهد مخاطبین مورد علاقه خود را به منظور مکالمه فوق العاده سریع تر و راحت و به اشتراک گذاری اسناد به طور مستقیم، به نوار وظیفه سنجاق (Pin) کند. شما فقط یک مخاطب را سنجاق کرده، آیکون آن را انتخاب کرده و شروع به چت کردن کنید!

My People همچنین امکان به اشتراک گذاشتن «Shoulder Taps» را نیز می دهد که نوعی ایموجی متحرک هستند و روی دسکتاپ شما ظاهر می شوند. البته این ویژگی فقط برای افرادی که شما آن ها را سنجاق کرده اید کار می کند.

امیدوار هستیم که سرویس های شخص ثالث نیز قادر به ادغام و یکپارچگی با My People Hub باشند. در حال حاضر، فقط برنامه های People، Mail و Skypeبه این بخش دسترسی دارند. امیدواریم GroupMee، واتس اپ، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نیز به آن دسترسی داشته باشند؛ زیرا در این صورت برقراری ارتباط با خانواده و دوستان برای کاربران بسیار راحت تر می شود.

همگام سازی لحظه‌ای وان درایو

قابلیت همگام سازی On-Demand، یکی دیگر از ویژگی های درخواست شده از طرف اینسایدرهای ویندوز بوده که در نهایت در به روز رسانی فال کریترز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همگام سازی لحظه ای قابل مشاهده، به کاربران وان درایو امکان مشاهده تمام اسناد و تصاویر وان درایو را در فایل اکسپلورر بدون نیاز به این که اول آن ها را دانلود کنند، می دهد. این ویژگی در ابتدا در ویندوز ۸.۱ وجود داشت و در حال حاضر به طور چشمگیری برای ویندوز ۱۰ بهبود یافته است.

قابلیت مشاهده اسناد وان درایو بدون دانلود آن ها به این معنی است که شما همچنین می توانید پهنای باند و فضایی را بر روی دیسک محلی خود ذخیره سازی کنید.

قابلیت همگام سازی لحظه ای به شما اجازه می دهد تا تنها فایل هایی را که نیاز دارید دانلود کنید. برای مثال، اگر یک کاربر یک سند Word در وان درایو دارد که باید آن را ویرایش کند، می تواند آن را مانند هر فایل معمولی دوبار کلیک کند و ویندوز به سرعت آن را برای ویرایش محلی دانلود می کند. هنگامی که این کار انجام شد، وان درایو تغییرات را همگام سازی می کند و سپس آن را از دیسک محلی شما حذف می کند تا فضای دیسک را که برای دانلود فایل برای ویرایش اشغال شده بود، آزاد کند. به نظر می رسد که این ویژگی بسیار جالب و کاربردی است.

طراحی فلوئنت

طراحی فلوئنت را شاید نتوان یک ویژگی در نظر گرفت؛ زیرا که بیشتر یک حرکت طراحی کلی برای ویندوز ۱۰ محسوب می شود. این ویژگی در حال حاضر در برنامه هایی برای کاربران ویندوز ۱۰ نمایان شده است؛ اما با به روز رسانی فال کریترز، ما انتظار داریم که آن را در سراسر سیستم عامل، از جمله منوی استارت، اکشن سنتر، و در برنامه هایی مانند مایکروسافت اج و کرتانا مشاهده کنیم.

سیستم طراحی فلوئنت تغییر قابل توجهی را در طراحی ویندوز برای مایکروسافت به ارمغان آورده است و سبب خواهد شد کاربران ویندوز رابط کاربری بسیار تمیزتر و جذاب تری را دریافت کنند. بسیاری از تغییرات موجود در این سیستم طراحی، ظریف خواهند بود؛ اما برای کسانی که چشم های تیزی دارند، موارد زیادی برای توجه وجود دارد. طراحی فلوئنت سرانجام باعث می شود که ویندوز ۱۰ ظاهر بسیار بهتری پیدا کند.

همچنین این را در نظر داشته باشید که سیستم طراحی فلوئنت، یک مسیر ادامه دار است و تمام آن به یک باره نمایش داده نخواهد شد. همان طور که در بالا گفته شد، طراحی فلوئنت در حال حاضر به برخی از برنامه های مایکروسافت در به روز رسانی کریترز راه یافته است. ما انتظار داریم آن را در زمینه های بیشتری در به روز رسانی فال کریترز، و سپس در محل های بیشتری در سراسر نرم افزار ها و خدمات مایکروسافت با رد استون ۴، رد استون ۵ و بیلد های بعدی ویندوز مشاهده کنیم.

تایم لاین

اضافه شدن ویندوز تایم لاین، صفحه باشکوه و کاربردی "اپلیکیشن های اخیر” جدید ویندوز ۱۰، یک اتفاق بزرگ است. بر خلاف ویژگی Task View فعلی، تایم لاین شامل برنامه های در حال اجرا نیست؛ بلکه برنامه هایی که در گذشته باز شده اند و همچنین برنامه های باز شده در دستگاه های دیگری که شما حساب کاربری خود را در آن ها وارد کرده اید را نمایش می دهد. این ویژگی بسیار مفید تر از آن چیزی است که در ابتدا انتظار داشتیم.

تایم لاین در سراسر دستگاه ها کار می کند، حتی در دستگاه هایی که مبتنی بر ویندوز نیستند. مایکروسافت با به روز رسانی فال کریترز به تمام کاربران موبایل توجه داشته است، چه شما یک کاربر ویندوز فون باشید، یا کاربر iOS یا اندروید.

همچنین یک قابلیت جستجوی فوق العاده خوب در تایم لاین در نظر گرفته شده که به شما این اجازه را می دهد تا در صورت طولانی بودن لیست، برنامه های باز شده را ساده تر و سریع تر جستجو کنید. این قابلیت هنگامی کارایی خود را نشان می دهد که تایم لاین شما پر از برنامه های باز شده در دستگاه های مختلف باشد، به طوری که شما می توانید فقط برای برنامه مورد نظر خود جستجو کرده و به سادگی آن را بارگذاری کنید.

این لیست شامل ویژگی هایی بود که از نظر ما در به روز رسانی فال کریترز ویندوز ۱۰ هیجان انگیز هستند. با این حال، صد در صد نظرات متفاوت است و ما می خواهیم بدانیم که از نظر شما چه چیزی بیش تر از همه در این به روز رسانی جالب و هیجان انگیز خواهد بود.





منبع : WINDOWS CENTRAL 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار