تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 26
میزان رضایت کارمندان از مدیرعامل تاثیر شگرفی بر موفقیت آن مجموعه دارد. بررسی‌ ها حکایت از محبوبیت بالای ساتیا نادلا، مدیرعامل هندی تبار مایکروسافت در میان کارمندان دارد.

به گزارش آی تابناک : وب سایت Glassdoor که در زمینه استخدام نیروی کار فعالیت دارد، طی نظرسنجی ها و بررسی هایی که انجام داده نتایج جالبی را به دست آورده است. بر طبق بررسی های این موسسه، تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل در جایگاه ۵۳ محبوب ترین مدیرعاملان دنیا قرار دارد و این در حالی است که مدیرعاملردموندی ها با قرارگیری در جایگاه ۲۹، وضعیت به مراتب بهتری داشته که البته مدیرعامل شرکت گوگل یعنی ساندار پیچای در رتبه ۱۷ محبوب ترین مدیرعاملان دنیا قرار گرفته است.

محبوب ترین مدیرعامل در ایالات متحده بنو دورر از کمپانی Clorox است و رتبه دوم را جیم کاواناف از شرکت World Wide Technology به خود اختصاص داده است. رتبه سوم این لیست هم در اختیار مایکل اف از شرکت بوستون ساینتیفیک است. مدیرعامل شرکت فیس بوک یعنی مارک زاکربرگ نیز در رده دهم این لیست قرار دارد.

در مقایسه با تیم کوک نادلا به مراتب محبوب تر است

میزان محبوبیت مدیرعامل مایکروسافت در میان کارمندان ۹۵ درصد برآورد شده است و در قیاس با تیم کوک که میزان محبوبیتش به ۹۳ درصد افت کرده، وضعیت به مراتب بهتری را دارا است.

با آن‌که سقوط میزان محبوبیت تیم کوک امری غیر منتظره است؛ اما باید در نظر داشته باشیم که اختلاف درصد محبوبیت نفر اول این لیست با وی چندان زیاد نیست. به عبارت دیگر، تیم کوک همچنان یک مدیرعامل محبوب در میان کارمندان به‌‌شمار می‌رود.

موسسه GlassDoor عنوان داشته که میانگین میزان محبوبیت مدیران عامل شرکت ها چیزی در حدود ۶۷ درصد است. با این تفاسیر، علی رغم کاهش محبوبیت تیم کوک وی همچنان در شرایط خوبی قرار دارد.

از سوی دیگر میزان محبوبیت نادلا در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته که این مسئله نشان از رضایت و موافقت بیش تر کارمندان با جهت گیری های این غول نرم‌افزاری است. صرفا پنج درصد از کارمندان از تصمیمات این مدیرعامل موفق راضی نیستند و این وضعیت به خوبی گواه میزان موفقیت جانشین استیو بالمر است.

یکی از کارمندانی که در نظرسنجی این موسسه شرکت داشته این چنین گفته است:

تمامی افرادی که با آن ها کار کردم نسبت به موفقیت شرکت کاملا متعهد بوده اند. در سطحی که من قرار داشتم مشکلات و درگیری های داخلی بسیار کمی وجود داشت.

وی در ادامه اظهار داشته:

یک انتقادی که من نسبت به مایکروسافت دارم، تمرکز زیاد نسبت به ساخت محصولات جدید به جای ارتقا و بهبود محصولاتی است که پیش از این ساخته‌اند.

کاملا مشخص است که مایکروسافت و اپل همچنان از بهترین شرکت ها برای کارمندان هستند؛ اما در بین این دو غول دنیای فناوری، ساتیا نادلا فردی است که توانسته محبوبیت بیشتری کسب کرده و کارمندان را با خود همراه سازد.






منبع : سافت پدیا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار