کد خبر: ۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 24
ايده اصلي ساخت آيفون ها خلاقيت محض استيو جابز و گروه اپل نبوده است، دليل اصلي ساخت آيفون ها، تنفر استيو جابز از يکي از کارکنان اصلي مايکروسافت بوده است.
به گزارش آی تابناک : آيفون ها انقلابي در نسل گوشي هاي تلفن همراه ايجاد کردند، بسياري از افراد آيفون را منحصر به فرد ترين گوشي هوشمند در بازار گوشي هاي هوشمند مي دانند. به مناسبت دهمين سالگرد ورود آيفون به بازار گوشي هاي هوشمند، استيو جابز و ايده اصلي ساخت آيفون مورد توجه و بررسي هاي مجدد قرار گرفته است. در ميان اين بررسي ها خبري مبني بر تنفر استيو جابز از يکي از کارکنان مايکروسافت و تبديل اين تنفر به حسادت و تلاش براي برتر بودن و ساخت آيفون است.

اين سخنان از طرف اسکات فورستال، مخترع کمپاني اپل، مطرح شده است. در ميان اين گفتگو به اسم گريت، کارمند کمپاني مايکروسافت مي رسيم که تنفر استيو جابز از او، محرک اصلي ساخت آيفون ها بوده است. اسکات فورستال رابطه دوستانه نزديکي با استيو جابز و خانواده‌اش داشته و در واقع دوست همسر استيو جابز بوده است. او بر اين نکته تأکيد دارد که در بسياري از محفل ها و مهماني هايي که فرد مورد نظر وجود داشت، استيو جابز حضور پيدا نمي کرد و از رفتن به اين مهماني ها سر باز مي زد.

در اين ميان رابطه استيو جابز و بيل گيتس همواره عجيب و جالب بوده است، اين دو نابغه هيچ گاه با يکديگر رابطه دوستانه مشخصي نداشته اند و هيچ گاه به يک اتحاد نرسيده و همواره در چالش بوده اند.

جرقه ايده آيفون زماني زده شد که ايده ساخت لپ تاپ هاي پيشرفته با صفحه نمايش لمسي توسط يکي از کارکنان اصلي مايکروسافت مطرح شد و در واقع رايانه اي به دنيا معرفي شد که با استفاده از يک قلم کار مي کرد. اين محصول چيزي ميان يک تبلت و يک لپ تاپ بود که Tablet PC نام گذاري شده بود.اين موضوع استيو جابز را به ياد سال ۱۹۸۵ و عرضه اولين نسخه ويندوز انداخت و دوباره او را خشمگين و برانگيخته کرد.

جابز در رابطه با محصول جديد مايکروسافت با يکي از کارکنان آن صحبتي داشته و در عصر يک دوشنبه در سال ۲۰۰۰ به دفتر خود بازگشته و مجموعه اي از اطلاعت را منتشر مي کند. در واقع هدف اصلي استيو جابز اين بود که محصولي برتر از مايکروسافت ايجاد کند و از صفحه نمايش لمسي بهره ببرد ولي در عين حال واسطه و يا قلم که ابزار کار با اين لپ تاپ بود را بردارد.

فورستال در ادامه صحبت هاي خود به اين نکته اشاره کرده است که اولين صحبت هاي او و استيو در رابطه با قلم و ضرورت وجود آن بوده است. استيو جابز از واژه حماقت براي توصيف محصول جديد مايکروسافت استفاده کرده است و تاکيد کرده که آن ها احمق هستند و ما از قلم استفاده نمي کنيم. استيو جابز به دم دست ترين و ساده ترين ابزار تکيه داشت و نتيجه کاوش هاي او نيز به يک ابزار بسيار ساده و دم دست، يعني دست انسان رسيد، حالا ديگر استيو جابز به اين نتيجه رسيده بود که دست انسان مي تواند به راحتي نقش قلم را بازي کند. تلاش هاي اوليه استيو جابز در جهت توليد يک تبلت و يا يک لپ تاپ با ابعاد بزرگ و لمسي بود.

استيو جابز دستور ساخت چند نمونه صفحه نمايش لمسي پيشرفته را داده بود ولي هنوز نتوانسته بود بر روي ايده آل خود تمرکز کند، اين ايده تا سال ۲۰۰۴ در ذهن استيو جابز پرورش داده شد تا در سال ۲۰۰۴ با يک اتفاق کوچک همه چيز عوض شد. فورستال از خاطره يک روز معمولي و رفتن براي گرفتن دو قهوه جهت عصرانه ياد مي کند. جابز و فورستال قهوه هاي خود را گرفته و در کافه اي مشغول نوشيدن قهوه بودند که باب گفتگويي باز مي شود که چرا مردم از استفاده از گوشي هوشمند لذت نمي برند، استيو جابز بر اين باور بود که استفاده از گوشي هوشمند بايد چنان ساده باشد تا مردم دوست نداشته باشند گوشي هوشمند خود را لحظه‌اي رها کنند که البته اين اتفاق امروز به وضوح رخ داده است!

در نهايت پروژه Purple متولد شد که در نهايت به ساخت اولين آيفون ها منجر شد. جابز ايده اصلي را پيدا کرده بود و حالا زمان بال و پر دادن و پرورش ايده اصلي بود.

فورستال در ادامه به مراحل سخت پروژه اشاره مي کند، ايده اصلي مطرح شده و همه چيز درست سر جاي خودش است، ولي اين ايده ناب چگونه بايد عملي شود؟ جابز ۳ سال کندو کاوکرد و در نهايت در سال ۲۰۰۷ اولين آيفون معرفي شد. شايد ايده اصلي ساخت آيفون ها به نوعي از مايکروسافت بيرون آمده باشد، اگر مايکروسافت صفحه نمايشي لمسي با قلم عرضه نمي کرد هيچ گاه استيو جابز خشمگين نمي شد و اين خشم محرک اصلي ساخت آيفون ها نمي شد.

استيو جابز در بسياري از کنفرانس هاي خود ايده استفاده از قلم توسط مايکروسافت را مسخره کرده و قلم کمپاني مايکروسافت را به فشنگ تشبيه کرده است. اين در حالي است که امروزه کمپاني اپل Apple Pencil را معرفي کرده است.





منبع : کلیک 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار