کد خبر: ۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 14
تعداد مشترکان موبایل در جهان، اکنون به پنج میلیارد نفر کاربر رسیده است.

به گزارش آی تابناک : اوایل سال جاری GSMA گزارش داخلی خود را در مورد «اقتصاد موبایل» برای سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است. در این گزارش پیش‌بینی شده تا اواسط سال جاری میلادی تعداد افرادی که در سراسر جهان از موبایل استفاده می‌کنند به پنج میلیارد نفر خواهد رسید. حال GSMA خبر جدیدی منتشر کرده که بر اساس آن، اکنون تعداد مشتریان موبایل در سراسر دنیا ۵ میلیارد نفر اعلام شده است. باید اشاره کنیم که این آمار بر طبق داده‌های لحظه‌ای GSMA به دست آمده است. این خبر یعنی هم‌اکنون حدود دوسوم جمعیت جهان برای ارتباط با یکدیگر از سرویس‌های کمپانی‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات موبایلی استفاده می‌کنند.

دست‌یابی به آمار کنونی برای صنعت موبایل فقط چند دهه به طول انجامیده است و برای مقایسه بد نیست بدانید تعداد مشترکان فعال و منحصر‌به‌فرد موبایل تا چهار سال قبل فقط یک میلیارد نفر بود. متز گرانرید مدیر کل GSMAA در این رابطه این‌گونه توضیح داده است:

موبایل امروزه به یک پلتفرم واقعا جهانی مبدل شده است که امکان اتصال افراد را فراهم می‌کند و مهم‌تر از آن فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی خوبی در اختیار شهروندان سراسر جهان قرار می‌دهد.

همان‌طور که قبلا پیش‌بینی شده بود، رشد تعداد کاربران موبایل در بازارهای آسیایی از جمله کشور هند، نسبت به سایر نواحی جهان بیشتر بوده است. در حقیقت حدود ۵۵ درصد از مشترکان موبایل جهان در منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه زندگی می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید آمار دقیق تعداد مشترکان موبایل جهان را مشاهده کنید.

ناحیهتعداد کاربران موبایلی (میلیون)درصد پایه‌ی مشترکان جهانینفوذ مشترکان (درصد در جمعیت)
آسیا-اقیانوسیه۲۷۶۵٪۵۵٪۶۸
 چین۱۰۸۱٪۲٪۷۸
هند۷۳۰٪۱۴٪۵۴
اروپا۴۶۵٪۹٪۸۶
آمریکای لاتین۴۵۹٪۹٪۷۱
صحرای آفریقا۴۳۶٪۹٪۴۴
شمال آفریقا و خاور میانه ۳۹۱٪۸٪۶۳
آمریکای شمالی۲۹۲٪۶٪۸۰
کشورهای مستقل مشترک‌المنافع
۲۲۷٪۵٪۷۹
کل۵۰۳۵٪۱۰۰٪۶۷


از آنجا که نفوذ مشترکان در هند نسبتا کم بوده است، انتظار می‌رود تعداد مشترکان این کشور تا سال ۲۰۲۰ حدود ۳۱۰ میلیون نفر افزایش یابد. همچنین GSMA پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۰ تعداد کل مشترکان موبایل در جهان به ۵.۷ میلیارد نفر خواهد رسید.





منبع : neowin 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار