کد خبر: ۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 13
محمود واعظی وزیر ارتباطات بعنوان سخنران تهران را به مقصد ژنو برای حضور و سخنرانی در این رویداد جهانی ترک کرده است.

به گزارش آی تابناک : اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی WSIS2017، بزرگترین گردهمایی سالانه در جهان از «فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه جامعه جهانی» است که در حال حاضر نشست های (فروم) این رویداد بزرگ در ژنو سوئیس در حال برگزاری است.

 


نشست های سالیانه وسیس ، پلت فرمی از ذینفعان جهانی برای تسهیل اجرای خط مشی های WSIS برای پیشبرد توسعه پایدار است که اجلاس جهانی آن در سال 2003 کلید خورد.
این رویداد فرصتی برای فراهم کردن بهترین شیوه های تبادل اطلاعات، خلق دانش و اشتراک گذاری آنها مبنی بر شناسایی روندهای در حال ظهور و رشد مشارکت، با در نظر گرفتن اطلاعات در حال تحول در جامعه دانشمدار است.
اجلاس وسیس به طور مداوم در حال تحول و تقویت تراز بین خط مشی های WSIS و اهداف توسعه پایدار است.
این انجمن به عنوان یک پلت فرم کلیدی برای گفتگو درباره نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان وسیله ای در جهت اجرای اهداف توسعه پایدار و اهدافی با توجه به ساز و کارهای جهانی جهت پیگیری، بررسی و اجرای برنامه ها برای توسعه پایدار در سال ۲۰۳۰ در حال فعالیت است.
در سطوح بالاتر وسیس، امروز و فردا سیاست هایی بررسی میکند و مقامات عالی رتبه جامعه جهانی اطلاعات WSIS، به نمایندگی از دولت، بخش خصوصی، جامعه مدنی، دانشگاه ها و سازمان های بین المللی در این رویداد حضور دارند. 
این سطح شامل بخش سیاستی گفتگوهای تعاملی، میزگرد وزرا و برنامه شبکه های سطح بالاست و سیاست ها بصورت بیانیه صورتجلسه خواهد شد.
رئیس منتخب امسال این اجلاس آقای ژان Philbert Nsengimana وزیر جوانان و فناوری اطلاعات و ارتباطات‌‌ کشور «رواندا» است.
بر اساس آخرین اطلاع شبکه خبری ICTPRESS، دکتر یونس شکرخواه رئیس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی از روز گذشته در این نشست های جهانی حضور دارد.
بر اساس گفتگوی خبرنگار آی سی تی پرس با روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز تهران را به مقصد ژنو برای حضور و سخنرانی در این اجلاس ترک کرده است.
ایران همواره در این رویداد بزرگ نقش موثری دارد.

نشست های اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در ژنو از روز گذشته 12 ژوئن آغاز شده و 16 ژوئن پایان می یابد.





منبع : آی سی تی پرس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار