کد خبر: ۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 11
روز گذشته یعنی 10 ژانویه 2016 پس از مدتها تلاش سخت خالق لینوکس و تیم طراح و برنامه نویس وی، در نهایت نسخه 4.4 لینوکس به عنوان یک نسخه با پشتیبانی بلند مدت یا LTS به شکل رسمی منتشر شد تا روز مهم دیگری در تاریخ لینوکس به ثبت برسد.

روز گذشته یعنی 10 ژانویه 2016 پس از مدتها تلاش سخت خالق لینوکس و تیم طراح و برنامه نویس وی، در نهایت نسخه 4.4 لینوکس به عنوان یک نسخه با پشتیبانی بلند مدت یا
LTS به شکل رسمی منتشر شد تا روز مهم دیگری در تاریخ لینوکس به ثبت برسد.

این کرنل با تغییرات فراوانی در حوزه پشتیبانی از سخت افزارها مواجه شده است از جمله پشتیبانی 3D در درایور کارت گرافیک مجازی - که امکان استفاده از نرم افزارهایی مانند VMWare را فراهم میکند - پشتیبانی از I/O نا متقارن و همچنین مستقیم و در نتیجه بهینه سازی عملکرد سیستم تا چند برابر و ذخیره حافظه و پشتیبانی از SSD از مسیر LightNVM.

لینوس توروالدس در متنی که به مناسبت انتشار کرنل 4.4 منتشر کرده گفته است: این هفته هیچ اتفاق نا مساعدی رخ نداد و در نتیجه اکنون لینوکس 4.4 برای استفاده همگان منتشر شد. نسبت به rc8 تغییرات غول آسا نیست. یک سوم تغییرات اساسی و زیر بنایی و بزرگ، یک سوم تغییرات در درایورها و یک سوم تغییرات گوناگون و مختلف دیگر به بویژه در شبکه و هسته کرنل.

علاوه بر تغییرات قابل توجهی که به شکل زیر بنایی در کرنل 4.4 صورت گرفته است، شاهد بروزرسانی بسیاری از درایورها و همچنین اضافه شدن چندین درایور سخت افزاری دیگر نیز هستیم که منجر به آن میشود که لینوکس از بسیاری از سخت افزارها و دستگاه های مدرن به سادگی پشتیبانی کند.

جزئیات بیشتری در مورد انتشار کرنل 4.4 لینوکس را میتوانید در متن منتشر شده توسط توروالدس در اینجا ملاحظه کنید.

به جرئت میتوان گفت که با توجه به جزئیات، کرنل 4.4 لینوکس یکی از بزرگترین بروزرسانی ها در این سیستم عامل است که قرار است در نسخه محبوب Ubuntu 16.04 (Xenial Xerus) مورد استفاده قرار بگیرد و البته تنها به Ubuntu محدود نخواهد بود. به احتمال بسیار زیاد Arch Linux به زودی با این کرنل هماهنگ خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار