تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 07
به دنبال تصميم دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا براي خروج اين کشور از معاهده زيست محيطي پاريس، گوگل، آمارون، فيس بوک، مايکروسافت و اپل اعلام کردند به مفاد اين توافقنامه پايبند خواهند ماند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از وي تري، اين شرکت ها و تعداد ديگري از شرکت هاي فناوري ايالات متحده اعلام کرده اند که به طور کامل به مفاد توافقنامه پاريس در مورد تغييرات آب و هوايي پايبند خواهند ماند. تا به امروز 195 کشور اين موافقتنامه را امضا کرده اند.

از جمله ديگر شرکت هايي که با تصميم ترامپ مخالفت کرده اند مي توان به ادوبي، اي بي، اينتل، اسپاتي فاي و .. اشاره کرد. همچنين تعداد زيادي از سرمايه گذاران، دانشگاه ها، کالج ها، برخي ايالات آمريکا، شهرها و ..نيز از تداوم پايبندي به توافقنامه پاريس خبر داده اند.

توافقنامه پاريس که در دسامبر سال 2015 امضا شد، اولين توافقنامه مهم جهاني به منظور مقابله با تغييرات آب و هوايي است و بر اساس آن کشورهاي جهان بايد ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي خود را کاهش داده و استراتژي هاي خاصي را بدين منظور تعقيب کنند.

تصميم ترامپ براي خروج از اين موافقتنامه با واکنش منفي فراواني در سراسر جهان مواجه شد و سازمان هاي مدافع اين موافقتنامه در آمريکا با صدور بيانيه اي تصريح کرده اند: اعلاميه دولت ترامپ يک ستون اساسي بر سر راه مبارزه با تغييرات آب و هوايي را تضعيف کرده و به توانايي جهان براي اجتناب از خطرناک ترين و هزينه سازترين تغييرات آب و هوايي آسيب مي زند لذا ما با همکاري هم اقدامات جدي را براي تضمين فعاليت آمريکا به عنوان رهبر جهاني کاهش تصاعد گازهاي گلخانه اي انجام مي دهيم.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار