تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 06
کنفرانس امروز از iOS 11 اپل در کنفرانس امروز از iOS 11 با چندين قابليت جديد رونمايي کرد. در اين مقاله به معرفي ۹ قابليتي مي‌پردازيم که کمتر درباره‌ي آن‌ها صحبت شد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از زومیت روز اول از رويداد مخصوص توسعه‌دهندگان اپل که با نام WWDC شناخته مي‌شود، با نطق اصلي اين شرکت شروع شد و در آن به معرفي نسخه جديد از سيستم‌عامل‌هاي اپل به همراه چند محصول جديد پرداخته شد. اپل در اين رويداد از iOS 11 براي آيفون و آيپد رونمايي کرد. در کنفرانس اپل بيشتر به پشتيباني از واقعيت مجازي و واقعيت افزوده پرداخته شد و همچنين از محصولاتي مانند مک‌بوک‌هاي به‌روز شده، آي‌مک جديد و همچنين اسپيکر هوشمند اين شرکت رونمايي شد. 

در ادامه به معرفي ۹ قابليت در iOS 11 مي‌پردازيم که در کنفرانس کمتر در باره‌ي آن‌ها صحبت شد:

تايپ از طريق سيري
دستياري صوتي هوشمند اپل در نسخه‌ي جديد iOS قادر است آنچه به زبان مي‌آوريد، برايتان تايپ کند. دستيار صوتي اپل حالا از زبان ماشين استفاده بهتري مي‌کند و قادر است به سؤالات به شکل طبيعي‌تري پاسخ دهد. 

پشتيباني از QR Code
کدهاي QR روز به روز بيشتر رواج پيدا مي‌کنند و مخصوصا در بعضي از کشورهاي آسيايي مانند چين بسيار پر استفاده هستند. در iOS 11 پشتيباني طبيعي و داخلي از QR Code اضافه شده است و حتي اپليکيشن دوربين نيز قادر است اين کدها را بخواند. پس در نسخه‌ي جديد از iOS ديگر نيازي به نصب اپليکيشن‌هاي ثانويه براي اسکن کدهاي QR نخواهيد داشت. 

حالت استفاده از يک دست
اپل در iOS 8 اجازه ساخت و ارائه صفحه‌کليدهاي لمسي ثانويه را به توسعه‌دهندگان داد. از آن به بعد قابليت‌هاي جذاب و دوست‌داشتني مانند استيکرها و اپ‌ها به صفحه کليدهاي iOS اضافه شد و اپل نيز به مرور اين قابليت‌ها را به سيستم‌عامل خود آورد. يکي از اين قابليت‌ها که حالا به iOS 11 آمده، حالت استفاده با يک دست است. اين قابليت همانطور که از نامش پيدا است، به کاربر کمک مي‌کند که از صفحه کليد با يک دست استفاده کند و در آن سايز صفحه کليد کوچک‌تر مي‌شود تا لمس کليدها در زماني که گوشي را با يک دست گرفته‌ايد آسان شود. 

قابليت ديگري که در اين بخش بايد به آن اشاره کنيم، امکان بزرگنمايي روي نقشه با يک دست است که استفاده از سرويس نقشه اپل را در زماني که مجبور به استفاده از گوشي با يک دست هستيد، ميسر مي‌کند.

ضبط تصوير از صفحه
قابليتي که سامسونگ و بسياري از توليدکنندگان گوشي‌هاي اندرويدي در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهند، حالا قرار است به آيفون بيايد. اين قابليت به شما کمک مي‌کند از صفحه فيلم بگيريد و حتي آن‌ را در قالب فايل‌هاي GIF با ديگران به اشتراک بگذاريد. 

اسکرين شات و نشان‌گذاري روي تصوير
اين قابليت که روي آيپد پرو دمو شد، امکان تهيه اسکرين شات از صفحه و سپس ويرايش و اضافه کردن يادداشت و نشانه روي آن را ميسر مي‌کند. به کمک اپل پنسل مي‌توانيد روي اسکرين شات گرفته‌شده موارد مورد نظر خود را اضافه کنيد.

بازطراحي اپليکيشن پادکست
اپ استور اپل از نو طراحي شد و در iOS 11 شاهد چهره‌ي جديد فروشگاه اپليکيشن‌ها هستيم. اما علاوه بر آن بعضي از اپليکيشن‌ها از جمله Podcasts نيز دستخوش تغييرات ظاهري جدي شده‌اند. اپل تلاش کرده است با تغيير در رابط کاربري اپليکيشن پادکست، مشتريان سابق اين اپلکيشن را حفظ کند و مشتريان جديد را نيز به سمت آن بکشاند. 

لمس سه بعدي براي سوئيچ کردن بين تب‌هاي سافاري
قابليت 3D Touch در ابزارهاي iOS کمک مي‌کند به منوي ثانويه دسترسي داشته و بعضي از امکانات را سريع‌تر در اختيار داشته باشيد. حالا در iOS 11 و در مرورگر سافاري مي‌توانيد با فشار آوردن روي صفحه به شکل ساده‌تري بين تب‌هاي بازشده حرکت کنيد. 

يکپارچه‌سازي‌هاي ديگر با 3D Touch
در باره‌ي 3D Touch گفتيم، بد نيست به اين موضوع نيز اشاره کنيم که در iOS 11 اپل تلاش کرده است از اين قابليت در جاهاي بيشتري استفاده کند. به عنوان مثال مي‌توانيد از اين قابليت براي پيدا کردن معني و مفهوم يک کلمه يا عبارت در متني که در حال مطالعه‌ي آن هستيد بهره ببريد. اين فناوري همچنين در iMessage نيز مورد استفاده قرار گرفته است تا بتوانيد از طريق آن آدرس صفحه اينترنتي خاصي را به اشتراک بگذاريد. 

وضعيت پرواز در اسپات‌لايت و سافاري
موردي که سيري از دستيار هوشمند گوگل عقب‌تر است، دريافتن مکاني است که در آن حضور داريد يا مي‌خواهيد به آنجا برويد. اما در iOS 11 اپل تلاش کرده است اين خلأ را پر کند و حالا سيري اطلاعات مربوط به موقعيت فعلي جغرافيايي شما و همچنين اطلاعات مربوط به پرواز شما را در اختيار دارد. اين اطلاعات از طريق اسپات‌لايت نيز قابل جستجو هستند. 

علاوه بر اين موارد در iOS 11 شاهد پشتيباني بهتر از زبان‌هاي غير انگليسي هستيم و مثلا سيري مي‌تواند زبان‌هاي انگليسي، چيني، ايتاليايي، اسپانيايي و فرانسوي را به يکديگر ترجمه کند. همچنين در نسخه‌ي جديد از iOS، مديريت رمزهاي عبور بهينه شده، فيس‌تايم بهبود يافته و ده‌ها قابليت ديگر اضافه شده است که به مرور به آن‌ها خواهيم پرداخت.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار