کد خبر: ۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 10
دستیار صوتی اندروید یعنی Google Now به اندازه Siri اپل یا کورتانا از شرکت مایکروسافت پر حرف نیست. اگر آن را صدا برای چیزی صدا کنید معمولا یک جستجوی اینترنتی را برای شما صورت میدهد تا آنکه خود لب به سخن باز کند. اما این دستیار صوتی نیز به اندازه خود باهوش و سرگرم کننده است و این فرامین صوتی این بخش از هویت Google Now را نشان میدهد.

دستیار صوتی اندروید یعنی
Google Now به اندازه Siri اپل یا کورتانا از شرکت مایکروسافت پر حرف نیست. اگر آن را صدا برای چیزی صدا کنید معمولا یک جستجوی اینترنتی را برای شما صورت میدهد تا آنکه خود لب به سخن باز کند. اما این دستیار صوتی نیز به اندازه خود باهوش و سرگرم کننده است و این فرامین صوتی این بخش از هویت Google Now را نشان میدهد.

فرامین کاربردی

هر کدام از فرامین زیر را با کلید واژه OK Google آغاز کنید تا دستیار صوتی فعال شود و سپس فرامین زیر را برای مقاصد مربوطه عینا به همین طریق بیان کنید:

Turn On Flashlight: همه آنچه برای روشن کردن چراغ قوه گوشی هوشمند خود نیاز دارید این فرمان است. اگر اپلیکیشن مخصوص به این کار را دارید، این فرمان آن را فعال میکند.

Turn WiFi or Bluetooth On/Off: کافی است برای روشن و یا خاموش کردن ابزارهای ارتباطی WiFi و بلوتوث از این فرمان استفاده کنید و اگر دستیار صوتی خود قادر به انجام این کار نباشد شما را مستقیما به تنظیمات مربوطه منتقل خواهد کرد که در این صورت زحمت رفتن را از دوش شما بر میدارد!

Play Music: وقتی به دستیار صوتی اندروید این فرمان را بدهید یک آهنگ را به شکل اتفاقی انتخاب کرده و برای شما پخش میکند (از طریق نرم افزار Google Music). متاسفانه هنوز این دستور با سایر اپلیکیشن ها و ابزارهای پخش موسیقی کار نمیکند.

Open …: این فرمان برای باز کردن اپلیکیشن ها به کار میرود که در آن باید به بعد از واژه Open نام اپلیکیشن مربوطه را ذکر کنید. برای مثال برای باز کردن تلگرام باید بگویید: open telegram

Set Alarm: اگر قرار است صبح زود از خواب بلند شوید باید ساعت هوشمند خود را کوک کنید و برای این کار بهترین روش استفاده از این فرمان در دستیار صوتی است. بعد از دریافت این فرمان گوگل از شما ساعت دقیق برای کوک شدن را سوال میپرسد.

What is Persian for…? : برای مثال فرض کنید که میخواهید بدانید ترجمه فارسی Food چیست. کافی است از این فرمان استفاده کنید و واژه مورد نظر را به انگلیسی بیان کنید تا ترجمه فارسی آن را بیابید.

Show Me Picture I Took in Shiraz: وقتی در میان خیل عظیم عکس های گوشی خود به دنبال یک عکس مشخص برای مثال در شیراز (در این فرمان) میگردید، کافی است این فرمان را به دستیار صوتی بدهید تا عکس ها و تصاویر مرتبط با این مکان را برای شما نمایش دهد.

What song is this? این فرمان کار نرم افزار معروف Shazem را میکند و موسیقی در حال پخش را برای شما شناسایی و اطلاعات آن را نشان میدهد.

فرامین سرگرم کننده

فرامین صوتی کاربردی و سرگرم کننده اندروید Google Now


آیا حال و حوصله چندان خوبی ندارید؟ این فرمان های صوتی میتواند کمی حال شما را جا بیاورد، به ترتیب آنها را امتحان کنید تا نتیجه سرگرم کننده هر کدام را خود تجربه کنید:

What Does the Fox Say?

What is Better: Android or iPhone?

Make Me a Sandwich

Ok, Google, When Am I?

Ok Google, What Is Your Favorite Color

Beam Me Up Scotty

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار