تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 10
IONIQ نخستین محصول تقلیه‌ای خواهد بود که همزمان هم از فناوری هیبرید، هم هیبرید قابل اتصال به برق سراسری (قابل شارژ) و هم از سیستم انتقال قدرت کاملا الکتریکی برخوردار خواهد بود.
جزئیات فنی خودروی هیبرید IONIQ شرکت هیوندای

هیوندای IONIQ هفتۀ آینده در نمایشگاه بین‌المللی خودروی امریکای شمالی در دیترویت معرفی خواهد شد. اما شرکت هیوندای قبل از بازگشایی نمایشگاه برخی از جزئیات این خودروی پیشرفته را بازگو کرده است. بنابراین گزارش‌ها، IONIQ نخستین محصول تقلیه‌ای خواهد بود که همزمان هم از فناوری هیبرید، هم هیبرید قابل اتصال به برق سراسری (قابل شارژ) و هم از سیستم انتقال قدرت کاملا الکتریکی برخوردار خواهد بود.

این سه گزینۀ متفاوت برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها، مدل IONIQ را از دیگر مدل‌های مشابه در بازار متمایز می‌سازد. نسخۀ نخست این پلت فرم ارائه شده یک مدل پایه هیبریدی خواهد بود که اکنون، شرکت هیوندای جزئیات آن را عرضه کرده است. انتظار می‌رود اطلاعات گزینه‌های دیگر تأمین انرژی خودرو، یعنی الکتریکی و قابل شارژ در روزهای آینده و یا در طول نمایشگاه دیترویت ارائه شود.

جزئیات فنی خودروی هیبرید IONIQ شرکت هیوندای

فناوری هیبرید IONIQ از یک موتور 1.6 لیتری Kappa GDI سود خواهد برد که 40 درصد بازدهی حرارتی دارد. این موتور به طور اختصاصی طراحی شده است تا انرژی مورد نیاز وسایل نقلیۀ هیبریدی را تأمین کرده و همزمان با یک موتور الکتریکی مغناطیسی نیز جفت شود. خود موتور 105 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و موتور الکتریکی نیز 43.5 اسب به این میزان اضافه می‌کند.

قدرت موتور با یک باتری پلیمر لیتیومی فراهم می‌شود که توسط موتور ماشین شارژ می‌شود. موتور ماشین و موتور الکتریکی یک سیستم انتقال کلاچ دولایه را به کار می اندازند که برای خودروهای هیبریدی طراحی شده است و در طیف گسترده ای از آن‌ها، از جمله در همۀ خودروهای هیوندای توسکان به کار گرفته شده است. این سیستم انتقال جدید بازدهی قدرت بالایی، یعنی 95.7 درصد دارد.

جزئیات فنی خودروی هیبرید IONIQ شرکت هیوندای

بدنۀ هیوندای IONIQ با ورق فولادی تقویت شده ساخته شده که با نسبت 47 درصد با آلومینیوم ترکیب شده است. مدل جدید با بهره گرفتن از قالب آلومینیوم برای اجزاء غیر ساختاری بدنه مانند کاپوت و درب های عقب، 45 درصد نسبت به وزن بالقوۀ خود صرفه جویی کرده است.

هیوندای تا پیش از این نسبت به تفسیرها و پیش بینی‌هایی که از این مدل می‌شد سکوت کرده بود ولی اکنون آستانۀ نمایشگاه دیترویت تصاویر بیشتری از این خودروی پیشرو ارائه کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار