کد خبر: ۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 03
مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک می‌گوید: می‌دانم اطلاعات غلطی که در سایت وجود دارد چیزی است که تعداد زیادی از ما به آن فکر می‌کنیم.

به گزارش آی تابناک : به نقل از سی نت اخبار غلط هنوز مشکلی جدی برای فیس‌بوک است و حالا سهامداران راجب آن صحبت  می‌کنند.

در نشست سالیانه قدرتمندترین سهامداران شبکه‌های اجتماعی در روز پنجشنبه، موضوع گسترش اطلاعات غلط در سایت بارها به میان آمد. دو نفر از سهامداران رسمی پیشنهاد کردند که فیس بوک گزارشی در "مشکلات سیاست عمومی مرتبط با مدیریت اخبار جعلی" منتشر کند، که رد شد.

زاکربرگ در اظهارات خود موضوع را دوباره مطرح کرد و گفت: "اطمینان حال کردن از اینکه مردم به اطلاعات درست دسترسی دارند بخش مهمی از چیزی است که برای ما اهمیت دارد. من میدانم ساختن یک جامعه آگاه موضوعی است که بسیاری از ما به آن فکر می‌کنیم."

فیس بوک از پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زیر آتش بوده است، و برخی از مخالفان دونالد ترامپ این سایت را در رئیس جمهور شدن او و سنگین کردن کفه ترازو به نفعش، مقصر می‌دانند. هرچند زاکربرگ در ابتدا واکنش چندانی به این اتهام نشان داد، اما بعد گفت: "ایده این که اخبار غلط در نتیجه انتخابات تاثیر داشته است کاملا دیوانگی است."

فیس‌بوک از طرف سهامداران برای اصلاح اطلاعات غلط، تحت فشار است

از آن زمان، شرکت احساس مسئولیت بیشتری کرده است. در ماه دسامبر راهی برای مشخص کردن داستان‌های دروغین و همکاری با راستی آزمایی حزب سوم معرفی کرد تا به جلوگیری از این مشکل کمک کند. همچنین این شرکت سیاست‌های تبلیغاتی خود را در جهت اطمینان حاصل کردن از این که سازندگان محتوا سودی از قرار دادن مقالات جعلی در این سایت نمی‌برند، تغییر داد.

زاکربرگ روز پنجشنبه گفت: "درواقع بسیاری از مردم این حیله‌ها و اخبار دروغ را بدون هیچ دلیل ایدئولوژیکی پخش می‌کنند. بطور اساسی آن‌ها اسپم سازهایی هستند که سعی در به دست آوردن پول دارند."

جلسه فیس‌بوک یک روز بعد از انتقاد نامزد ریاست جمهوری دموکرات سابق، هیلاری کلینتون در کنفراس

Recode's Code در Rancho Palos Verdes کالیفرینا از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک در مورد اخبار جعلی، تشکیل شد. او این  وضعیت را "بی‌سابقه" دانست.

یکی از سهامداران در نشست سالانه روز پنجشنبه، از مدیران فیس‌بوک خواست تا به انتقاد کلینتون پاسخ دهند. در همین زمینه شریل سِندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک، گفت در مورد سخنرانی کلینتون شنیده، اما فرصت خواندن رونوشت را نداشته است. او گفت: "من نمی‌توانم به یک انتقاد صریح واکنش نشان دهم.". به طور کلی سندبرگ بیشتر در مورد علاقه فیس‌بوک به حل مشکل اخبار جعلی، صحبت کرد.

فیس‌بوک از طرف سهامداران برای اصلاح اطلاعات غلط، تحت فشار است

او گفت: "مردم در فیس‌بوک اخبار دقیق می‌خواهند. این چیزی است که ما در فیس‌بوک می‌خواهیم. این قرار است یک فرآیند طولانی باشد."

گذشته از اخبار جعلی، زاکربرگ چند موضوع دیگر را از طرف سهامداران برای کار دریافت کرده است.

او گفت: "مدتی است فیس‌بوک در حال بررسی ورود به سرزمین چین است، اما چند سوال نظارتی وجود دارد که ما در ابتدا باید به آن‌ها پاسخ دهیم. این چیزی است که ما اگر می‌خواهیم تمام دنیا را به هم متصل کنیم، باید راجب آن فکر کنیم."






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار