کد خبر: ۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 03
يک راکت H-IIA روز پنجشنبه صبح از مرکز فضايي تانيگاشيما در جنوب ژاپن پرتاب شد که ماهواره‌ي Michibiki شماره ۲ را حمل مي‌کرد و سپس آن را در مدار رها کرد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از کلیک ژاپن روز پنجشنبه يک راکت پرتاب کرد که حامل ماهواره اي با نسخه ي محلي سيستم موقعيت ياب جهاني(GPS) آمريکا بود. انتظار مي‌رود اين ماهواره دقت اطلاعات مکان يابي مورد استفاده در تلفن هاي هوشمند وسيستم ناوبري خودرو را افزايش دهد.

يک سخنگوي کابينه گفت پرتاب موفقيت آميز بوده است. ژاپن اولين ماهواره Michibiki را در سال ۲۰۱۰ به‌طور آزمايشي ارسال کرد و در نظر دارد دو ماهواره ديگر را نيز اواخر امسال پرتاب کند.

زماني که چهار ماهواره در مدار قرار گيرند، حداقل يک ماهواره به مدت هشت ساعت در هر روز بر فراز ژاپن پرواز خواهد کرد.

گرچه GPS به‌طور گسترده در ژاپن استفاده مي‌شود اما داشتن ماهواره مکمل در کشوري که کوه‌ها و ساختمان هاي بلند تداخل ايجاد مي‌کنند، اهميت دارد.

Michibiki در زبان ژاپني به معني هدايت است و مي‌تواند منطقه آسيا و اقيانوسيه را تحت پوشش قرار دهد و استفاده‌ي آن غيرنظامي است.

ترکيب آن با GPSآمريکا باعث افزايش ثبات دريافت امواج راديويي و افزايش دقت اطلاعات مکاني مي‌شود. GPS آمريکا خطاي حاشيه اي حدود ۱۰ متري دارد اما با يکديگر خطاي آن به چند سانتي متر کاهش ميابد.

انتظار مي‌رود اين سيستم براي فعاليت هايي همچون تراکتورهاي بدون راننده در کشاورزي و کمک به توسعه ماشين آلات خودکار استفاده شود. طبق محاسبات تا سال ۲۰۲۳ دولت در نظر دارد به‌طور کلي ۷ ماهواره به مدار ارسال کند و سيستم ايمن GPS ژاپني را بدون وابستگي به آمريکا راه اندازي کند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار