تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 10
یکی از تهیه کنندگان هالیوودی نوشته ای را منتشر کرده است که طی آن با حمله به گوگل و تعدادی دیگر از موتورهای جستجوی معروف آنها را متهم به حمایت از مجرمان اینترنتی و سرقت محتوا کرده است.

یکی از تهیه کنندگان هالیوودی نوشته ای را منتشر کرده است که طی آن با حمله به گوگل و تعدادی دیگر از موتورهای جستجوی معروف آنها را متهم به حمایت از مجرمان اینترنتی و سرقت محتوا کرده است.

«ریچارد گلدشتان» که در فیلم معروف و اخیر کوئینتین تارانتینو «هشت منفور» - The Hateful Eight – که به عنوان پر سرقت ترین فیلم سینمایی 2015 شناخته شده، همکاری کرده است، ادعا کرده که موتورهای جستجوی به عمد موضوع حق کپی رایت در فضای آنلاین را نادیده گرفته اند. این در حالی است که اخیرا یکی از سخنگویان شرکت گوگل در همین رابطه به نشریه «بیزینس اینسایدر» گفته است که این شرکت به شکلی اساسی در حال سرمایه گذاری در ابزارهای حفاظت و صیانت از حق کپی رایت است و این نوع از محتوی را سریع تر از همیشه از روی این موتور جستجو پاک میکند.

وی همچنین بیان کرده است که توافقات توزیع محتوی و همکاری میان تولید کنندگان و استودیو ها و گوگل به نفع تهیه کنندگان و کاربرانیک تهیه کننده هالیوودی گوگل را متهم به حمایت و تشویق مجرمان کرد است و سالیانه میلیون ها دلار برای این صنعت سود آوری دارد.

فیلم کوئینتین تارانتینو با نام «هشت منفور» در سال 2015 بسیار خبر ساز شد زیرا قبل از آن که در روز کریسمس به شکل رسمی به روی پرده برود در فضای نت افشا شد و کاربران اقدام به دانلود آن کردند.

به این ترتیب که همانند اتفاقی که برای فصل پنجم سریال معروف Game of Thrones رخ داد نسخه ای از این فیلم که در اختیار منتقدان قرار داده شده بود، توسط یک گروه آنلاین سرقت شده و برای دانلود در فضای نت قرار گرفت. اما بعد از آنکه یکی از اعضای این گروه شناسایی شد تنها به یک عذر خواهی در این رابطه بسنده کرد!

جالب آنکه این گروه ادعا کرده بود که انتشار فیلم در فضای آنلاین از آنجایی که منجر به آن خواهد شد که افکار عمومی متوجه آن شوند، تاثیر زیادی بر روی فروش این فیلم در گیشه خواهد داشت و تهیه کنندگان فیلم به هیچ وجه متضرر نخواهند شد. در نهایت همه اینها منجر به آن شد که 1.3 میلیون نسخه از فیلم تارانتینو به شکل آنلاین سرقت شود و اکنون گلداشتاین از این موضوع ناراحت است!

وی در نوشته خود آورده: صنعت ما اکنون با اپیدمی سرقت آنلاین محتوی مواجه است و این موضوع منجر به زیان مالی هنگفتی برای اعضای این صنعت، از کارگردان تا تهیه کننده و بازیگر میشود زیرا منجر به آن شده است که در نهایت سهمی کمتر از آنچه حق آنها است عاید ایشان شود. نتیجه آن است که هر سال شاهد کاهش تولید فیلم هستیم.

وی بر این عقیده است که گوگل و پلتفرم محبوب پخش ویدئو آن یعنی یوتیوب باید بیش از آنچه اکنون شاهد هستیم در راه مبارزه با سرقت محتوی آنلاین تلاش کنند و گفته است: گوگل و یوتیوب توان ایجاد محیطی امن برای از بین بردن این بیماری را دارند، اما برای ما که شاهد سرقت کارهایمان میلیون ها میلیون بار به شکل تکراری هستیم، گوگل تنها در خوش بینانه ترین حالت یک آسپرین تجویز میکند و در بدترین حالت این موضوع را به کلی نادیده میگیرد. وی در نهایت گوگل را متهم به آن کرده است که عامدانه صورت مسئله را با موضوع Fair Use یا استفاده عادلانه و صحیح مبهم کرده است.

در واقع Fair Use اصلی است که بر اساس آن کاربران میتوانند از محتوای حفاظت شده توسط قانونی کپی رایت به شکل رایگان و برای اموری نظیر نقد و بررسی یا تجزیه و تحلیل استفاده کنند. به همین دلیل است که تیزرهای تبلیغاتی یک اثر یا بخشی از آن در برنامه های نقد و بررسی بدون هیچ مشکلی به نمایش در می آید.

این در حالی است که گوگل در پاسخ عنوان کرده است که تا کنون تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سرقت آنلاین محتوی در قالب Fair Use در یوتیوب صورت داده است و در برخی موارد نیز هزینه ها و ضرر و زیان های ناشی از سرقت محتوی را پرداخت کرده است.

اما آنچه مهم است این است که طبق گفته گلدشتاین اینگونه از سرقت محتوی روز به روز در حال افزایش است و سرویس هایی نظیر یوتیوب نیز به هیچ وجه قرار نیست بسته شده و کنار گذاشته شوند!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار