کد خبر: ۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 03
سهم ويندوز ۷ در بازار سيستم عامل‌ها دوباره افزايش داشته است و اکنون اين سيستم عامل روي ۵۰ درصد سيستم‌هاي کامپيوتري دنيا فعال است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از زومیت با وجود تلاش‌هاي زياد مايکروسافت براي فراگير شدن ويندوز ۱۰، تصور اين است که اين سيستم عامل با سرعت زيادي سهم بازار خود را افزايش مي‌دهد، اما در واقعيت اين گونه نيست و هنوز ديگر نسخه‌هاي ويندوز نيز سهم قابل توجهي دارند.

سهم بازار ويندوز ۷ که قرار است پشتيباني از آن در ژانويه‌ي ۲۰۲۰ خاتمه يابد، نسبت به ويندوز ۱۰ سريع‌تر بوده که ما را به اين سمت سوق مي‌دهد شايد مايکروسافت باعث شده تا کاربران دوباره به عقب بازگردند.

براساس اطلاعاتي که توسط موسسه NetMarketShare براي ماه مي منتشر شده است، ويندوز ۷ نزديک به ۵۰ درصد (به طور دقيق ۴۹.۴۶ درصد) از سهم بازار کامپيوتر‌هاي شخصي در دنيا را به خود اختصاص داده است که اين ميزان در ماه آوريل ۴۸.۵ بوده است.

درست زماني که بيشتر تمرکزها روي ويندوز ۱۰ است، سهم ويندوز ۷ نزديک به يک درصد رشد داشته است. نکته‌ي قابل توجه ديگر اين است که افزايش سهم ويندوز ۷ دقيقا زماني رخ داده که اين سيستم عامل قرباني اصلي باج‌افزار WannaCry بوده و از طرف ديگر هيچ آسيبي به ويندوز ۱۰ نرسيده است.

از طرف ديگر، سهم بازار ويندوز ۱۰ نيز افزايش داشته است؛ اما اين بار اين ميزان خيلي قابل توجه نيست. آخرين نسخه‌ي سيستم عامل ويندوز در ماه آوريل ۲۶.۷۸ درصد از بازار را در اختيار داشته که اين ميزان با رشد ۰.۵ درصدي طي يک ماهه گذشته روبرو بوده است.

آمارهاي به دست آمده به ويژه زماني پس از حمله‌ي WannaCray جالب به نظر مي‌رسد. در حالي که بسياري انتظار داشتند سيستم‌ عامل‌هايي چون مک، لينوکس يا حتي ويندوز ۱۰ از اين فرصت بهره بگيرند، اما اين ويندوز ۷ بوده که حتي با وجود احتمال آلودگي به باج‌افزار جديد، همچنان مورد استقبال کاربران است.

البته وصله‌ي امنيتي لازم براي مقابله با باج‌افزار واناکراي در ماه مارس براي ويندوز ۷ منتشر شده است، بنابراين افرادي که آخرين بروزرساني ويندوز را نصب کرده بودند با مشکل خاصي روبرو نيستند.

اما همچنان به اعتقاد متخصصان امنيتي، ويندوز ۷ بيشتر از ديگر سيستم عامل‌ها حتي ويندوز ايکس‌پي مورد هدف باج‌افزار جديد بوده است، چرا که نسخه‌هاي زيادي از اين سيستم عامل وجود دارد که آخرين بسته‌هاي امنيتي را نصب نکرده‌اند يا مديران آي‌تي در بروزرساني سيستم‌هاي خود تعلل کرده‌اند.

اما در مقابل ويندوز ۱۰ کامل ايمن بوده است، اما اين موقعيت نتوانسته کاربران براي بروزرساني به اين سيستم عامل مجاب کند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار