کد خبر: ۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 03
اگر يک ساعت هوشمند با سيستم عامل اندرويد ور داريد حتما مي‌دانيد که باتري اين ساعت‌ها به ندرت يک روز کامل را دوام مي‌آورد. اين موضوع يکي از مشکلات و موانع مهم براي استفاده دايمي از اين ابزارها به شمار مي‌رود. در ادامه مطلب ما را همراهي کنيد تا ۵ راهکار براي افزايش دوام باتري ساعت هوشمند خودتان را ياد بگيريد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از آی تی رسان ۱- مديريت بر مسدود کردن نوتيفيکيشن‌ها

نوتيفيکيشن‌ها باتري ساعت هوشمند را خالي مي‌کنند؛ بسياري از اعلان‌ها براي يک تجربه خوب و استفاده کامل از امکانات ساعت و دستگاه‌هاي متصل شده ضروري هستند اما برخي از اپليکيشن‌ها بيش از آنچه که لازم است نوتيفيکيشن ارسال مي‌کنند. خوشبختانه براي حل اين مشکل، اندرويد ور يک راهکار ساده و موثر را پيشنهاد مي‌کند: "Block app notifications” . از طريق مديريت بر اين قسمت مي‌توانيد اپليکيشن‌هايي را به ليست مسدود شدن نوتيفيکيشن‌ها اضافه و يا از آن حذف نماييد.

براي مديريت برنامه‌هاي مجاز و غير مجاز به روش زير عمل کنيد:

اپليکيشن "Android Wear” را روي تلفن هوشمند راه‌اندازي کنيد.
روي بخش تنظيمات در گوشه سمت راست بالاي صفحه نمايش کليک کنيد.
گزينه "Block app notifications” را باز کنيد.

۲- غيرفعال کردن تنظيم اتوماتيک روشنايي

همانند تمامي سيستم‌عامل‌هاي موبايل، در اندرويد ور هم امکان تنظيم اتوماتيک روشنايي صفحه نمايش با توجه به نور محيط، وجود دارد. صرف نظر از مفيد بودن يا نبودن اين قابليت، تنظيم نور اتوماتيک انرژي زيادي مصرف مي‌کند، چون ساعت دايما در حال بررسي روشنايي اطراف و تنظيم نور صفحه نمايش بر اساس آن است.

براي غيرفعال کردن قابليت تنظيم نور اتوماتيک به روش زير عمل کنيد:

وارد منوي اپليکيشن‌ها شويد.
تنظيمات ساعت را باز کنيد.
"Adjust Brightness” را انتخاب کنيد.

از اينجا مي‌توانيد شدت روشنايي صفحه نمايش را در ۵ سطح مختلف (از ۱ تا ۵) انتخاب کنيد؛ به شما توصيه مي‌کنيم گزينه "Auto” را غير فعال نماييد؛ در اين صورت هرگاه در محيط تاريک قرار بگيريد به سرعت مي‌توانيد از طريق نوار نوتيفيکيشن‌ها شدت روشنايي را کاهش دهيد؛ براي اين کار فقط کافي است که پنل را به پايين کشيده و و صفحه را ۲ بار به سمت راست اسکرول کنيد. همچنين اپليکيشن Wear Mini Launcher به صورت رايگان از طريق گوگل پلي قابل دانلود است و مي‌تواند اين کار را به خوبي انجام دهد.

۳- فعال کردن حالت سينما

همانطور که مي‌توان از نام اين حالت حدس زد، حالت سينما مزاحمت‌هاي ساعت را کاهش مي‌دهد! در اين حالت، ساعت هوشمند به خواب مي‌رود و صفحه نمايش آن خاموش مي‌شود و تنها با استفاده از دکمه پاور دوباره روشن خواهد شد. پس از بيدار شدن، حالت سينما به صورت اتوماتيک غيرفعال مي‌شود.

براي فعال شدن حالت سينما به روش زير عمل کنيد:

پنل را از بالا به سمت پايين بکشيد.
بر روي آيکن ساعت کليک کنيد.

در طول مدتي که ساعت به خواب مي‌رود دوام باتري آن افزايش زيادي پيدا مي‌کند. اين حالت بخصوص زماني که به سينما مي‌رويد کاربرد دارد؛ (با توجه به نامش) همچنين جلسات و يا هر جاي ديگري که دوست نداريد آلارم ساعت را بشنويد. شما چطور فکر مي‌کنيد؟ در اين مورد نظر خودتان را با ما در ميان بگذاريد.

۴- محدود کردن ارتباطات

خاموش کردن Wi-Fi، NFC و سرويس‌هاي موقعيت مکاني مي‌تواند موجب ذخيره باتري شود. توجه داشته باشيد که با روشن بودن اين موارد، ساعت شما دايما شبکه‌هاي مربوطه را براي متصل شدن جستجو خواهد کرد.

براي اين کار روش زير را دنبال کنيد:

وارد منوي اپليکيشن‌ها شويد.
تنظيمات ساعت را باز کنيد.
روي منوي connectivity کليک کنيد.

۵- غيرفعال کردن جسچرهاي مچ

غيرفعال کردن جسچرهاي مچ دست مي‌تواند به افزايش عمر باتري ساعت هوشمند کمک کند. حرکات مچ دست به شما اجازه مي‌دهد که بين کارت‌هاي Google Now اسکرول کنيد. براي اين کار، سنسور حرکت ساعت هميشه آماده به کار و در انتظار فرمان خواهد بود که اين موضوع باعث افزايش مصرف باتري مي‌شود.

براي غيرفعال کردن اين آپشن به روش زير عمل کنيد:

منوي کشويي سمت راست ساعت را بکشيد.
تنظيمات ساعت را باز کنيد.
گزينه "wrist gestures ” را در حالت خاموش قرار دهيد.

تغييرات را بررسي کنيد:

اگر مي‌خواهيد مصرف باتري را پس از انجام کارهايي که گفتيم با قبل مقايسه کنيد مي‌توانيد از تلفن هوشمند و اپليکيشن Android Wear استفاده نماييد. براي اين کار :

اپليکيشن Android Wear را از تلفن هوشمند اجرا کنيد.
پس از کليک بر روي گزينه تنظيمات در گوشه سمت راست صفحه نمايش، ۳ نقطه کوچک را لمس کنيد.
منويي با نام watch را باز کنيد.
به گزينه "Watch battery” برويد.

در اينجا مي‌توانيد نگاه دقيقي به مصرف باتري ساعت خودتان داشته باشيد. همچنين مي‌توانيد فضاي ذخيره باقيمانده را هم مشاهده کنيد؛ اين مورد بخصوص اگر تمايل به ذخيره فايل‌هاي موسيقي در ساعت داريد مي‌تواند مفيد باشد.

آيا شما راهکارهاي ديگري براي صرفه جويي در مصرف باتري ساعت هوشمند داريد؟ از طريق قسمت نظرات، ما را آگاه کنيد.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار