کد خبر: ۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 30
وِيمو، وابسته به گوگل، به‌عنوان يکي از پيشتازان عرصه خودروهاي خودران در حال ايجاد اختلافي شگرف با ديگر رقيبان خود در اين حوزه است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از زومیت توسعه پروژه خودروي خودران گوگل در غالب شرکت ويمو پس از ارائه‌ي گزارش‌هاي آماري از طرف دپارتمان وسايل نقليه موتوري ايالت کاليفرنيا وارد فاز جديدي شده است.

طبق گزارش سي‌ان‌بي‌سي، در بازه‌ي يک‌ساله تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶، خودروهاي خودران تحت نظارت شرکت ويمو در مجموع بيش از ۱ ميليون کيلومتر از خيابان‌هاي کاليفرنيا را طي کرده‌اند. به‌طور متوسط ۸۲۵۰ کيلومتر از اين مسافت، بدون دخالت انسان در کنترل خودرو توسط اين خودروها طي شده است.

اهميت اين اعداد زماني مشخص مي‌شود که اين آمار را با ديگر شرکت‌هاي فعال در حوزه خودروهاي خودران مقايسه کنيم. در بازه زماني مشابه، خودروهاي شرکت جنرال موتورز تنها ۱۵,۵۰۰ کيلومتر در کاليفرنيا رانده شده‌اند که ميزان مسافت طي شده بدون دخالت راننده به‌طور متوسط تنها ۵۴ کيلومتر بوده است. خودروهاي شرکت نيسان با ۶۶۰۰ کيلومتر مسافت پيموده شده و متوسط ۴۵ کيلومتر رانندگي بدون دخالت انسان در رتبه بعدي قرار دارند. شرکت‌هاي بوش، مرسدس بنز، بي ام و، فورد و تسلا نيز هر کدام کمتر از ۱۶۰۰ کيلومتر رکورد ثبت‌شده به‌عنوان مسافت طي شده توسط خودروهاي خودران خود دارند.

مؤسسه‌ي مورگان استنلي با توجه به گزارش‌هاي فوق، معتقد است ويمو در نهايت به يکي از شرکت‌هاي مستقل آلفابت تبديل خواهد شد و تا سال ۲۰۳۰ ارزشي در حدود ۷۰ ميليارد دلار خواهد داشت.

مورگان استنلي در اين رابطه مي‌گويد:

اگر فرض کنيم سهم ويمو در ميزان مسافت طي شده جهاني تا سال ۲۰۳۰ تنها ۱ درصد است، اين شرکت مي‌تواند به‌طور متوسط ۱.۲۵ دلار به ازاي هر ۱.۵ کيلومتر به ارزش خود بيفزايد و نهايتا تا سال ۲۰۳۰ ارزشي معادل ۷۰ ميليارد دلار خواهد داشت. افزايش ميزان مسافت طي شده در سال و به دنبال آن، افزايش درآمد شرکت، ممکن است ارزش اين شرکت را حتي تا رقم اعجاب‌انگيز ۱۴۰ ميليارد دلار بالا ببرد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار