تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 30
بله! کاملا درست خوانديد. پس از مدت‌ها انويديا غول توليد کننده تراشه‌هاي گرافيکي، به تحريم‌هاي يک طرفه خود که دسترسي کاربران ايراني به سايت اين شرکت را مسدود مي‌کرد، پايان داد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از گیم شات چند سالي مي‌شود که شرکت انويديا بر اساس لزوم به تبعيت از قوانين دولت ايالات متحده آمريکا، مجبور شده بود دسترسي کاربران ايراني به وبسايش را محدود کند. اين امر موجب بروز مشکلات متعددي براي کاربران ايراني شده بود. اغلب اين مشکلات شامل عدم دسترسي و استفاده از سرويس‌ها و امکانات انويديا براي کاربران، مانند عدم امکان دانلود و استفاده از درايور‌هاي رسمي کارت‌هاي گرافيک منتشر شده از سوي انويديا، مي‌شد.

به هر حال به نظر مي‌رسد که اين غول گرافيکي بالاخره از تحريم‌هاي يک جانبه خود در قبال ايران دست برداشته است و استفاده از تمامي امکانات اين شرکت که از طريق وبسايتش فراهم بوده را براي ايرانيان محيا نموده است. پس با اين حساب از اين پس کاربران مي‌توانند جديد‌ترين درايور‌هاي گرافيکي را به محض انتشار و بدون هيچ گونه دخالتي، به طور مستقيم از وبسايت انويديا دريافت نمايند.

البته تاکنون تنها اين شرکت به تحريم‌هاي خود عليه ايران پايان داده است و شرکت‌هاي ديگري همچون اينتل و AMD همچنان اجازه دسترسي کاربران ايراني را به وبسايت‌هاي خود نمي‌دهند. به هر حال آرزو مي‌کنيم که تمامي تحريم‌هاي بي‌دليل و مغرضانه عليه ايران پايان بيابند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار