کد خبر: ۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 10
نمایشگاه CES امسال نیز مانند همیشه مملو از تکنولوژی ها و ابزارهای جدید و جالب توجه بود اما یکی از مهمترین اخبار نمایشگاه امسال مربوط بود به خبر همکاری لنوو و گوگل برای تبدیل پروژه تانگو گوگل به یک گوشی هوشمند قابل و کاربردی.

نمایشگاه
CES امسال نیز مانند همیشه مملو از تکنولوژی ها و ابزارهای جدید و جالب توجه بود اما یکی از مهمترین اخبار نمایشگاه امسال مربوط بود به خبر همکاری لنوو و گوگل برای تبدیل پروژه تانگو گوگل به یک گوشی هوشمند قابل و کاربردی.

پروژه تانگو دقیقا همانند تلاشهای مشابه در شرکت های مایکروسافت، اپل و اینتل پروژه ایست در پی اینکه به همه گوشی های هوشمند همانند انسان درک صحیحی از عمق و فضا بدهد. شاید در نگاه نخست این ایده چندان جذاب نباشد اما امکان درک فضا توسط گوشی های هوشمند تاثیرات عمیقی بر آینده تکنولوژی دارد. این پروژه میتواند منجر به ورود اپلیکیشن هایی شود که دقیقا اشیای اطراف شما را اندازه گیری میکنند و یا در یک خیابان شلوغ شما را مستقیما به سمت دوستان خود هدایت میکنند.

از آنجایی که این تکنولوژی میتواند به گوشی های هوشمند درکی دقیق و عمیق از دنیای واقعی ما ببخشد، توان ایجاد تحول در تکنولوژی آینده را دارا است. شرکت SoftKinetic که سونی در سال 2015 آن را خریداری کرد اکنون برای مدت زمانی است که در حال کار بر روی کی چنین پروژه ای است. همچنین داشبورد BMW سری 7 که قابلیت کنترل برخی عملیات در خودرو از جمله پخش موسیقی با اشارات دست را دارد، از همین تکنولوژی استفاده میکند. این ویدئو کوتاه را ببینید:



این تازه اولین موج از کاربردهای این تکنولوژی است. از همین روی نیز برای اولین بار در حال پیاده شدن بر روی گوشی های هوشمند است زیرا درک فضا و عمق با استفاده از دوربین هوشمند ها راحت تر است. اما وقتی سنسورهای این تکنولوژی به حد تکامل خود برسند گوشی های هوشمند قادر به تشخیص جای دست از طریق مقیاس گذرای سه بعدی فضا خواهند بود، دقیقا همانند عملکرد صفحه نمایش هوشمند BMW و این امر امکان برقراری تماس و ارتباط انسانی با ابزارهای دیجیتال را در حالت واقعیت مجازی یا افزوده فراهم میکند.

تکنولوژی که در حال ایجاد یک دنیای جدید است


این سنسورها در حال حاضر از سوی SoftKinetic در حال فروش به اپل، فیسبوک و بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند و حتی خودرو سازان است. مایکروسافت و اینتل نیز سرمایه گذاری عظیمی در این بخش کرده اند اکنون نتایج آن را در هولولنز مایکروسافت و HTC Vive شاهد هستیم.

خلاصه آنکه تکنولوژی تشخیص فضا و عمق در حال تحولی جدی است و در آینده نزدیک با حضور این تکنولوژی در گوشی های هوشمند عصر جدیدی در دنیای دیجیتال رقم خواهد خورد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار