تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 29
يکي از مزاياي شبکه ملي اطلاعات، تفکيک تعرفه اينترنت داخل از بين‌الملل است. بدين ترتيب اپراتورهاي ارائه‌کننده اينترنت وظيفه دارند مطابق مصوبه سازمان رگولاتوري، براي کاربراني که به سايت‌هاي داخلي مراجعه مي‌کنند، تخفيف ۵۰ درصدي در نظر بگيرند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ایسنا سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، ليست ۲۰۰ سايت پرترافيک داخلي را به اپراتورها و شرکت‌هاي اينترنت ارائه کرده است که کاربران با مراجعه به اين سايت‌ها مي‌توانند نصف هزينه را پرداخت کنند.

همزمان با بهره‌برداري از فازهاي اول و دوم شبکه ملي اطلاعات، کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات طي مصوبه‌اي به اپراتورهاي تلفن همراه و شرکت‌هاي اينترنتي اعلام کرد که به منظور کاهش هزينه مصرف‌کنندگان بايد ضمن جداسازي ترافيک داخل از بين‌الملل، نرخ استفاده از ترافيک داخلي را براي مشترکان خود به نيم‌بها کاهش دهند.

کاهش هزينه‌ها با مصوبه کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي ترغيب مشترکان به استفاده از سايت‌هاي داخلي و افزايش توليد محتوا و خدمات داخلي بوده است.

در مرحله نخست اسامي ۲۰۰ سايت پربازديد داخلي که سرورهاي آنها در ايران قرار دارد به همه شرکت‌ها و اپراتورها اعلام شد تا نسبت به درنظر گرفتن تسهيلات براي کاهش هزينه‌ها اقدام شود تا در مراحل بعدي کليه سايت‌هايي که سرورهاي داخلي دارند در اين مجموعه قرار گيرند.

فهرست سايت‌هاي مشمول ۵۰ درصد کاهش اينترنت پرسرعت در وب‌سايت مخابرات ايران منتشر شده است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار