کد خبر: ۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 10
به عقیده بسیاری از کارشناسان و رسانه ها، نمایشگاه بزرگ CES 2016 را باید نمایشگاه خودروها دانست و این موضوع تا حد زیادی صحیح است زیرا در این نمایشگاه آنچه بیش از همه جلب وجه میکرد، حضور نمونه های مفهومی از خودروهای نسل آینده بود. مانند این سه خودروی الکتریکی از سه سازنده بزرگ که میتوان آنها را جزو برترین خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه به حساب آورد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و رسانه ها، نمایشگاه بزرگ
CES 2016 را باید نمایشگاه خودروها دانست و این موضوع تا حد زیادی صحیح است زیرا در این نمایشگاه آنچه بیش از همه جلب وجه میکرد، حضور نمونه های مفهومی از خودروهای نسل آینده بود. مانند این سه خودروی الکتریکی از سه سازنده بزرگ که میتوان آنها را جزو برترین خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه به حساب آورد.

به گزارش «آی تابناک» قطعا نمایشگاه CES همانگونه که از نام آن بر می آید نمایشگاه تجهیزات الکترونیک است نه نمایشگاه خودرو. اما امسال خودروسازان بزرگ با حضور نمونه های پیشرفته خود ران و همچنین نمونه های برقی و الکترونیکی خود حال و هوای دیگری به این نمایشگاه داده بودند.

بگذارید نگاهی به سه نمونه از این خودروها که به عقیده بسیاری جزو بهترین نمونه های ارائه شده در این نمایشگاه بودند، داشته باشیم:

VW Budd-e electric microbus

این خودرو برداشتی از خودروی Microbus دهه 60 و 70 میلادی است که برای قرن بیست و یکم باز طراحی شده است. اما برخلاف نمونه خلف خود به هیچ وجه دود نمیکند زیرا کاملا الکترونیکی است! تمامی باتری هایی که انرژی این خودرو را تامین میکنند در کف آن مستقر شده اند تا فضای کافی را در اختیار سرنشینان خودرو قرار دهد. همچنین تصور نکنید که چون این خودرو برقی است از توان محدودی برخودار است. شرکت فولکس واگن که سازنده این خودرو است، مدعی شده که این Microbus قرن بیست و یکمی تنها با یکبار شارژ توان طی مسیری برابر با 373 مایل را دارا است تنها ظرف 15 دقیقه تا 80 درصد شارژ میشود.



خودروی مفهومی خودران Ford

البته هنوز نمیتوانید امیدوار باشید که در صبح زود سوار خودروی خود شوید و در حالی که چرت میزنید، این خودرو شما را در محل کار پیاده کند! اما واقعیت این است که به لطف تکنولوژی تا حد زیادی به این نقطه نزدیک شده ایم. ابزارهای شبیه به قوطی های چرخنده که بر روی سقف خودروی فورد قرار داده شده است، سنسورهای LiDAR است که نقشه سه بعدی از هر آنچه در اطراف خودرو قرار دارد تهیه میکند، آن هم به شکل Real-Time. صفحه نمایش روی خودرو هر آنچه که این خودرو به واسطه این سنسورها میبیند را نمایش میدهد و نمونه های شبیه به این، به خوبی بیان میکنند که چگونه آینده خودرو سازی در حال تحول است.



Chevy Bolt

خودروی شورولت نیز یکی از جذاب ترین و جالب ترین نمونه های ارائه شده در نمایشگاه CES امسال بود. خودرویی که از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان برترین نمونه ارائه شد معرفی شد. این همان خودرویی است که قرار است نسل خودروهای برقی یا الکتریکی را به نسل مسلط در دنیای خودرو تبدیل کند. بهای آن تنها 30 هزار دلار است و با یکبار شارژ توان طی مسافت 200 مایل را دارا است. در کمتر از یک ساعت به شارژ 80 درصدی میرسد و از طراحی داخلی فوق العاده ای برخوردار است. دوربین های مختلفی در اطراف خودرو قرار داده شده که نمایی کامل را به مانیتور مستقر در کنسول خودرو ارسال میکنند که کمک فراوانی به راننده میکند. این خودرو قرار است در همین سال میلادی وارد بازار شود و به همین دلیل و به علاوه بهای رقابتی خود، مورد توجه فراوان قرار گرفته است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار