کد خبر: ۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 28
عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: وجود زيرساخت منطبق بر استانداردهاي ملي و بين المللي با ایجاد توانمند در برطرف کردن نيازهاي صنعت و مراكزپژوهشي، می‌تواند زمینه ارائه محصولات فناورانه را محقق کند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی برای پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی، لازمه‌ای است که وجودش به میزان و شکل مناسب و قابل دسترس، حرکت چرخ صنعت را به همراه دارد.
مدیر  آزمایشگاه خاتم پلیمر با بیان این مطلب معتقد است طرح‌هاي پژوهشی، تحقیقاتی در حوزه علوم پایه و کاربردی به سوی حصول نتیجه حرکت نمی‌کنند مگر آن‌که توانمندی لازم برای آزمایش‌های زیرساختی و بنیادین فراهم شده باشد و این امر امروز با توانمندی شرکت‌های داخلی که در بومی کردن دانش و فناوری این عرصه گام برداشته‌اند، بیش از پیش ممکن شده است. 
به گفته‌ی عبدالرسول ارومیه‌ای، تكيه بر توانمندي هاي اعضاي علمي، كارشناسان پژوهشي و امكانات دستگاهي  به روز را مهم‌ترین لازمه‌های پژوهش کاربردی در عرصه دانش‌بنیان دانست و گفت: وجود زيرساخت منطبق بر استانداردهاي ملي و بين المللي با ایجاد توانمند در برطرف کردن نيازهاي صنعت و مراكزپژوهشي، می‌تواند زمینه ارائه محصولات فناورانه را محقق کند.
مدیر خاتم پلیمر به ارائه خدمات آزمایشگاهیدر قالب آموزش، مشاوره و خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: اين آزمایشگاه انجام طرح‌هاي مشترك در زمينه هاي صنايع مختلف بسته بندی وپلیمری مانند صنايع پلاستيك، زيست پليمر، پلیمرهای خوراکی، كامپوزيتها و بازیافت آمادگی دارد و تلاش کرده است با ایجاد زمینه تعامل بيش‌تر با صنعتگران زمینه تسهيل خدمات آزمايشگاهي را فراهم کند.
عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، فعالان صنعت پلیمر از جمله تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف، واردکندگان مواد پلیمری و افزودنی‌ها را از عمده مخاطبان آزمایشگاه پلیمر عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه، شناسایی، آنالیز و کنترل کیفی و کمی مواد اولیه، همچنین شرایط فرآیند و شکل دهی، افزودنی ها و محصولات پلیمری را برای فعالان صنعتی تسهیل می‌کند و  نیز خواص  گوناگون ساختاری  و شیمیایی محصولات پلیمری را ارزیابی می‌کند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار