کد خبر: ۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 09
برگردیم به 9 سال پیش. دقیقاً امروز بود که استیوجابز، این مرد بزرگ در سن فرانسیسکو به روی سن رفت و از اپل آیفون رونمایی کرد. البته در آن سال نام شرکت از شرکت اپل کامپیوتر به شرکت اپل نیز تغییر پیدا کرد.

برگردیم به 9 سال پیش. دقیقاً امروز بود که استیوجابز، این مرد بزرگ در سن فرانسیسکو به روی سن رفت و از اپل آیفون رونمایی کرد. البته در آن سال نام شرکت از شرکت اپل کامپیوتر به شرکت اپل نیز تغییر پیدا کرد. ازنظر مالی اوضاع خوبی داشت اما دلچسب نبود اما بعد از رونمایی آیفون این قدرت اپل بود که نانش در روغن افتاد و این شرکت قدرت‌نمایی خود را شروع کرد.


iphone-banner

شاید نمود تمام و کمال اشعار فوق را درجایی بهتر از یادگاری جابز و اسطوره‌ای که برای ما به امانت گذاشت، نتوان یافت. 9 سال پیش در چنین روزی در تاریخ 9 ژانویه‌ی 2007، مردی بزرگ از جنس تفاوت داشتن در شهر سانفرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا پا بر روی صحنه‌ای گذاشت که تا روزی که هستیم و از محصولات هوشمند استفاده می‌کنیم، آن را فراموش نخواهیم کرد و به جرئت می‌توان آن لحظه را یکی از بزرگ‌ترین لحظات و سرنوشت‌سازترین رویدادها در تاریخ تکنولوژی قلمداد کرد.

آنچه که امروز می‌بینیم و مرتب در خبرگزاری‌های مختلف از آن گفته می‌شود، موفقیت‌های سرسام‌آور اپل است که چشم هر بیننده‌ای را گرد می‌کند و گاه تعداد صفرهای سودآوری آنها آنقدر زیاد می‌شود که برای پرهیز از اشتباه باید چند بار آنها را شمرد و 3 رقم 3 رقم جدا کرد! اما به‌راستی سرآغاز این موفقیت کجا بود و چرا اپل به اینجا رسید؟

تمامی موفقیت‌ها و رکوردشکنی‌های غول آمریکایی از همین لحظه شروع شد؛ لحظه‌ای که جابز با شعار معروف "one more thing” خود پای بر صحنه گذاشت و به شکلی غافلگیرکننده از 3 محصول با عناوین "ipod با صفحه‌نمایش بزرگ و لمسی”، "گوشی موبایل انقلابی” و "تحول در ارتباطات اینترنت” رونمایی کرد.

Apple-iPhone-Review-Design-004

حدستان درست است، موبایل انقلابی که شاید در تاریخ بتوان آن را در کنار انقلاب کبیر فرانسه نام برد! دوستداران اپل با ما باشند

آن روزها خبری از لو رفتن و انتشار مشخصات و… نبود. درواقع اپل جابز طعم خود را داشت که شاید اپل کوک باوجود تمامی موفقیت‌های مالی، نتوانست که آن طعم را به دوستداران خود هدیه کند، و آن رونمایی از تمامی جزییات و قابلیت‌های جدید با هیجانی شگفت‌آور در صحنه‌ی نمایش بود.

اکنون هم در بازه‌ای جالب قرار داریم. سال جاری قرار است آیفونی رونمایی شود سرشار ایده و خلاقیت. این را من نمی‌گویم بلکه عدد آیفون می‌گوید. سال پیش در هشت سالگی آیفون قرار داشتیم و خب مسلما انتظار زیادی نیز از آیفون بعدی نبود اما امسال با تغییر عدد از آیفون باید ببینیم هیجان مراسم رونمایی همانند هیجان مراسم‌های قبلی خواهد بود یا خیر؟


منبع:ترنجی

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار