کد خبر: ۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
سافت بانک سهامي به ارزش ۴ ميليارد دلار از انويديا را از طريق ويژن فاند خريداري کرده است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از بلومبرگ سافت بانک سهامي به ارزش ۴ ميليارد دلار از کمپاني انويديا را خريداري کرده است.

سافت بانک، يک کمپاني ژاپني است که در سپتامبر سال گذشته با پرداخت ۳۱ ميليارد دلار، کمپاني بريتانيايي ARM را خريداري کرد و حال روي کمپاني انويديا سرمايه‌گذاري کرده است. ميزان سهام کمپاني انويديا که در اختيار سافت بانک قرار دارد مشخص نيست؛ با اين حال، تخمين زده مي‌شود سافت بانک صاحب ۴.۹ درصد از سهام انويديا باشد.

هفته گذشته سافت بانک اعلام کرد ويژن فاند که يک صندوق سرمايه‌‌گذاري است، به ارزش ۹۳ ميليارد دلار رسيده است. سافت بانک در اکتبر يک صندوق سرمايه‌گذاري به نام ويژن فاند رونمايي کرد که مديريت ۱۰۰ ميليارد دلار سرمايه را به عهده دارد.

از اين بودجه، ۴۵ ميليارد دلار توسط عربستان سعودي، ۲۵ ميليارد توسط سافت بانک و ۳۵ ميليارد دلار نيز توسط سرمايه‌گذاران ديگر در سراسر دنيا تأمين مي‌شود. البته مجموع اين ميزان از ۱۰۰ ميليارد بيشتر است که بيشتر تضميني براي رسيدن به بودجه مورد نياز است.

اپل، کوالکام، شارپ و مؤسس اوراکل، لري اليسون در اين صندوق مشارکت دارند تا در آينده بتوانند از آن وام بگيرند. کمپاني‌هاي مختلف از سراسر دنيا مي‌توانند از اين صندوق استفاده کنند؛ اما تمرکز اصلي آن بر کمپاني‌هاي موجود در ايالات متحده آمريکا خواهد بود.

ماسايوشي سان، مديرعامل سافت بانک در مورد صندوق چشم‌انداز گفته است:

با تأسيس ويژن فاند، فرصتي براي سرمايه‌گذاري روي کمپاني‌هاي فعال در زمينه تکنولوژي داده مي‌شود که در سراسر دنيا وجود دارند. طي دهه‌ي آينده، ويژن فاند به بزرگ‌ترين سرمايه‌گذار در زمينه تکنولوژي تبديل خواهد شد.

ماسايوشي سان در دسامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که نيمي از ۱۰۰ ميليارد دلار موجود در ويژن فاند را روي کمپاني‌هاي تکنولوژي آمريکا سرمايه‌گذاري خواهد کرد. سان در ملاقاتي که با دونالد ترامپ داشت، گفته است که در آمريکا بيش از ۵۰ هزار شغل ايجاد خواهد کرد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار