کد خبر: ۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 24
محققان امکان عجيبي را فراهم کرده اند که طي آن مي توان با استفاده از امواج واي فاي اقدام به تصويربرداري از افراد آن سوي ديوار کرد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ساینس الرت واي فاي از ديوارها عبور مي کند و به همين دليل است که مي توانيم از يک روتر بي سيم که در اتاق ديگري قرار دارد براي وارد شدن به دنياي اينترنت استفاده کنيم.

اکنون گروهي از محققان در آلمان راهي را پيدا کرده اند که مي توان با استفاده از واي فاي، تصاوير هولوگرام يا تصاوير سه بعدي از اشيا و افرادي که در آن سوي ديوار يک اتاق قرار دارند را تهيه کرد.

فيليپ هال محقق جوان ۲۳ ساله اي است که اين نوآوري را به عنوان بخشي از پايان نامه تحصيلي خود در دانشگاه فني مونيخ ارايه کرده است. او مي گويد: اکنون اين امکان فراهم شده که اتاق را با استفاده از امواج واي فاي به طور کامل اسکن کرد.

البته وي تصريح کرده که اين فناوري هنوز در مراحل ابتدايي قرار دارد و فعلا در قالب يک فناوري پيش ساخته مطرح است که وضوح تصوير به دست آمده کيفيت چنداني ندارد اما نکته مهم اين است که اين امکان فراهم شده است.

اين محقق جوان مي گويد: با استفاده از اين فناوري مي توان تصوير مبهمي از يک فنجان قهوه که آن سوي ديوار قرار دارد تهيه کرد هر چند شايد نتوان شکل آن را به درستي تشخيص داد اما وقتي صحبت از انسان يا يک حيوان نظير سگ به ميان مي آيد مي توان تصوير آن را با وضوح بيشتري پديدار کرد. در واقع از اين طريق مي توان تصوير اجسام بزرگتر از ۴ سانتيمتر را تهيه کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار