تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 14
همه استراتژی های بازاریابی ایمیلی آنطور که باید و شاید موثر نیستند و استفاده از استراتژی های درست و اجرای صحیح آنها از آنچه که معمولا تصور می شود دشوارتر است و اهمیت بسیار بیشتری دارد. رویه های مختلف بازاریابی دیجیتال می آیند و می روند، اما ایمیل همچنان قدرت خود را حفظ کرده است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از گویا آی تی در واقع، شاید داشتن وبسایت تنها بُعدی از بازاریابی باشد که از ایمیل ضروری تر است، اما بازگشت سرمایه بالای ایمیل باعث می شود که اختصاص بودجه بیشتر و بیشتر از جانب صاحبان کسب و کارها و بازاریاب ها برای آن موضوع عجیبی به نظر نرسد.

راز موفقیت کمپین های بازاریابی ایمیلی در استفاده از تاکتیک  های مناسب نهفته است.

تاکتیک های اشتباه که باید از آنها دوری کنید

موارد زیر چند نمونه از نبایدهای بازاریابی ایمیلی هستند که به شما کمک می کنند تا از آزار یا طرد مشترکان خود جلوگیری کنید:

  1. «همینطوری» ایمیل نفرستید!

به اعتقاد بسیاری از مصرف کنندگان، برآورد بازاریاب ها از تمایل  مردم نسبت به میزان دریافت ایمیل از جانب برندها صحیح نیست. به علاوه، ایمیل هایی که حاوی اطلاعات کاربردی و سودمندی نباشند خسته کننده و هرزنامه گونه به نظر می رسند و سبب ساز لغو اشتراک مشترکان می شوند.

هر پیامی باید جلب توجه کند و از مخاطب بخواهد تا عملی را انجام دهد. هنگامی که مشتری می بیند که همه بخش های کمپین شما برایش معنادار است، خوشحال می شود و قدردانی خود را با خرید از شما نشان می دهد.

  1. فقط روی فروش تمرکز نکنید

تاریخ مصرف ایمیل هایی که حاوی عناوینی مملو از علامت تعجب و لحنی که به وضوح فقط به دنبال فروش است هستند (مثلا، «۵۰ درصد تخفیف فقط همین امروز!!!») مدت ها است که گذشته است. اطلاعات مردم نسبت به ترفندهای بازاریابی افزایش یافته و بعید نیست که استفاده از چنین عناوینی باعث نشان کردن ایمیل های شما به عنوان هرزنامه بشود.

خودتان را جای مشتری بگذارید. اگر خودتان ایمیلی مشابه با ایمیلی که می فرستید را دریافت کنید چه حس و حالی خواهید داشت؟ اگر عنوان ایمیل خودتان باعث می شود که فکر کنید «اینها فقط به دنبال پول من هستند!» در اینصورت باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. به عنوان نمونه، عناوین شخصی تر و صمیمی تر، مثل «تولدت مبارک فلانی؛ سورپرایز مخصوص شما» با مخاطب ارتباط برقرار کرده و حس کنجکاوی او را تحریک می کند.

  1. زیاده گویی نکنید.

افراط در ارائه اطلاعات، نرخ تبدیل را به شدت کاهش می دهد. اگر ایمیل شما به اندازه کافی کوتاه نبوده و درک آن به آسانی امکانپذیر نباشد، در اینصورت مخاطب آن را به دقت مطالعه نخواهد کرد و فراخوان به عمل شما در میان متن گم می شود.

اگر می خواهید حجم زیادی از اطلاعات را ارسال کنید، آن را قطعه قطعه کرده و به صورت سریالی ارسال کنید. علاوه بر این می توانید به جای ارسال مستقیم همه اطلاعات، لینک برخی از آنها را در ایمیل خود قرار دهید تا مخاطب به فراخور نیاز و علاقه خود حق انتخاب داشته باشد.

  1. در انتخاب تصاویر سختگیر باشید.

تصاویر باید مکمل متن شما باشند. افراط یا تفریط در استفاده از تصاویر مخرب است: نسبت نامتناسب بین تصویر و متن باعث می شود که ایمیل شما ظاهر شلوغی داشته باشد. بدتر از این، تصاویری که کیفیت مناسبی ندارند باعث می شوند که کسب و کار شما کسب و کار آماتوری به نظر برسد که فاقد آمادگی لازم برای فعالیت در دنیای کسب و کار است.

از آنجایی که یک تاخیر یک ثانیه ای می تواند نرخ تبدیل را تا ۷ درصد کاهش دهد، تست کردن ایمیل ها یک مرحله ضروری است که حتما باید پیش از ارسال هر ایمیل مرتبط با بازاریابی ایمیلی انجام شود. پیش نمایشی از ایمیل های خود را در پلتفورم های مختلف مورد بررسی قرار دهید و هر جا که امکان تقویت و بهبود وجود دارد دست به کار شوید.


ایمیل نقش خود را به عنوان تکیه گاه هر کسب و کاری که به بازاریابی دیجیتال وابسته است حفظ خواهد کرد و سودی که حاصل می کند ارزش هزینه و تلاش مورد نیاز خود را دارد.

اگر پیامی که برای مخاطب خود ارسال می کنید با او تناسب داشته باشد و برای کسب اطمینان از اینکه ایمیل های خروجی شما جذاب، واضح و مملو از اطلاعات سودمند هستند تلاش می کنید، در اینصورت هر بار که روی دکمه «ارسال» کلیک می کنید، سود بیشتری را نسبت به گذشته عاید خود خواهید کرد.

 


۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار