کد خبر: ۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 08
کمپانی Emotient شرکتی است که در زمینه تشخیص احساسات افراد با استفاده از هوش مصنوعی فعالیت می کند. در اصل این کمپانی کار خود را با طراحی سیستم ردیابی بازخوردهای رفتاری افراد در مقابل پیام های بازرگانی تلویزیون آغاز کرد.

کمپانی Emotient شرکتی است که در زمینه تشخیص احساسات افراد با استفاده از هوش مصنوعی فعالیت می کند. در اصل این کمپانی کار خود را با طراحی سیستم ردیابی بازخوردهای رفتاری افراد در مقابل پیام های بازرگانی تلویزیون آغاز کرد. سپس پزشکان از این هوش مصنوعی ابداعی برای معاینه و درمان افراد فاقد قدرت تکلم بهره گرفتند.

اپل با خرید شرکت Emotient به دنبال تشخیص احساسات کاربرانش است


بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل در شرایطی اقدام به خریداری Emotient کرده که رقبای اصلی اش یعنی فیس بوک و گوگل نیز به شدت به دنبال توسعه سیستم هوش مصنوعی خود هستند.

ارزش کمپانی Emotient حدود ۸ میلیون دلار تخمین زده می شد، که این رقم شامل سرمایه گذاری شرکت اینتل هم می شود. کمپانی مذکور قصد داشته سرمایه گذاران تازه ای برای فاز جدید پروژه های خود دست و پا کند،‌ اما این انتقال مالکیت عملاً خیال آنها را از لحاظ تامین مالی راحت خواهد کرد.

در ماه می سال ۲۰۱۵ بود که شرکت یاد شده توانستند پتنت راهکاری را به ثبت برساند که با استفاده از آن می شد روزانه ۱۰۰ هزار حالت چهره مختلف انسان ها را ثبت و طبقه بندی نمود. این اطلاعات به رایانه ها اجازه می دهد که بتوانند بازخوردهای احساسی مختلف کاربران خود را از روی چهره شان تشخیص داده و به آن عکس العمل متناسب نشان دهند.

به نظر می رسد چنین پایگاه داده ای از نظر اپل بسیار جذاب و مفید است. شرکت ساکن کوپرتینو در سال ۲۰۱۴ پتنت نرم افزاری را به ثبت رساند که می تواند بر اساس دنبال کردن برخی حرکات خاص در چهره افراد، وضعیت خلقی آنها را پیش بینی کند. اگر خرید اخیر را در کنار خرید سال قبل آنها،‌ یعنی کمپانی VocalIQ (شرکت فعال در زمینه تعامل صوتی بین رایانه و انسان) قرار دهیم، می شود حدس زد که اپل به دنبال چیست؛ پایه ریزی یک هوش مصنوعی جامع برای تعامل بین ماشین و انسان بدون دخالت ابزارهای ورودی چون ماوس و کیبورد و صفحات لمسی.

هنوز از طرف اپل هیچ اطلاعاتی در مورد مبلغ این معامله و سرنوشت Emotient بعد از به تملک درآمدنش، به میان نیامده است. باید به انتظار نشست و دید ورود این فناوری تازه تا چه حد می تواند در تجربه کاربری ما از محصولات برند اول جهان تاثیر بگذارد.


منبع:دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار