کد خبر: ۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 07
برطبق تحقیقات داخلی موزیلا، 40 درصد از کاربران مرورگر موزیلا فایرفاکس، برروی این مرورگر هیچ افزونه‌ای را نصب نکرده‌اند. هنگامی‌که شما نسخه‌ای از این مرورگر را نصب می‌کنید،

برطبق تحقیقات داخلی موزیلا، 40 درصد از کاربران مرورگر موزیلا فایرفاکس، برروی این مرورگر هیچ افزونه‌ای را نصب نکرده‌اند. هنگامی‌که شما نسخه‌ای از این مرورگر را نصب می‌کنید، مرورگر از شما می‌پرسد که آیا موزیلا فایرفاکس می‌تواند به‌صورت ناشناس، استفاده شما از این مرورگر را برای سرورهای موزیلا به‌منظور بهینه‌سازی نسخه‌های آینده ارسال نماید یا خیر؛ این اطلاعات در نسخه‌های آینده موزیلا فایرفاکس، تاثیرگذار خواهد بود.


mozilla-40-percent-of-firefox-users-don-t-have-add-ons-installed-498566-2


از آنجایی‌که تغییرات زیادی در اکوسیستم فایرفاکس به‌زودی ایجاد می‌شود، موزیلا مایل است بداند که چه تعداد از کاربران، با این تغییرات اساسی که در افزونه‌ها ببیشتر نمود پیدا می‌کند، موافقت خواهند کرد. براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از کاربران، از هر 5 نفر، 2 نفر هیچ افزونه‌ای را برروی مرورگر موزیلا فایرفاکس نصب نکرده‌اند. این اطلاعات به‌دست‌آمده براساس نسخه‌ آزمایشی و ویرایش‌های عرضه‌شده برای توسعه‌دهندگان نیست و بنابر گفته‌ی رسمی موزیلا، آمار اصلی با این تعداد، تفاوت دارد.

سه نفر از هر 5 کاربر با افزونه‌های خود در نسخه‌های آینده مرورگر موزیلا فایرفاکس مشکل خواهند داشت

با تفسیر این داده‌ها، به‌نظر می‌رسد که 60 درصد از کاربران مرورگر موزیلا فایرفاکس با تغییرات آتی این مرورگر، به‌مشکل خواهند خورد. این تعداد، کم نیست؛ بنابراین، منطقی به‌نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان افزونه‌ها با تغییرات آتی این مرورگر مشکل داشته باشند.

با معرفی یک API جدید در افزونه‌ها که WebExtensions نامیده می‌شود، افزونه‌های فایرفاکس با گوگل‌کروم بیشتر سازگار خواهد شد؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که موزیلا در آینده، بابت نتایج این ایده‌ پشیمان شود. 60 درصد از کاربران، تعداد قابل قبولی نیست که احتمالاً در آینده با افزونه‌ها در فایرفاکس به‌مشکل خواهند خورد.



منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار