کد خبر: ۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 07
شرکت آمازون به شکلی برق‌آسا در حال پیشرفت است و اگر زمانی یک فروشگاه معمولی اینترنتی بود، اکنون علاوه بر اینکه در کنار علی‌بابا تبدیل به بزرگترین و تاثیرگذارترین شرکت در این زمینه شده، در سایر بخش‌ها مانند عرضه‌ی محصولات اختصاصی سخت‌افزاری نیز مشغول به فعالیت است و پیوسته دامنه‌ی فعالیت خود را گسترده‌تر می‌کند.

شرکت آمازون به شکلی برق‌آسا در حال پیشرفت است و اگر زمانی یک فروشگاه معمولی اینترنتی بود، اکنون علاوه بر اینکه در کنار علی‌بابا تبدیل به بزرگترین و تاثیرگذارترین شرکت در این زمینه شده، در سایر بخش‌ها مانند عرضه‌ی محصولات اختصاصی سخت‌افزاری نیز مشغول به فعالیت است و پیوسته دامنه‌ی فعالیت خود را گسترده‌تر می‌کند. ظاهرا از شواهد پیداست که این شرکت بزودی اقدام به معرفی پردازنده‌های اختصاصی خود بر پایه طراحی ARM خواهد کرد و قطب دیگری در این صنعت شکل خواهد گرفت.


amazon-to-dive-in-semiconductor-business-with-alpine


آمازون سال گذشته یک شرکت آسیایی را در زمینه طراحی پردازنده‌های اختصاصی خریداری کرد و از همان موقع حدس و گمان‌ها در رابطه با ورود آمازون به بازار پردازنده‌ی دستگاه‌های مصرفی آغاز شد. شرکت Annapurna که سال گذشته آمازون با قیمتی 350 میلیون دلاری افدام به خرید آن کرد، روز چهارشنبه‌ی گذشته اقدام به رونمایی از سری پردازنده‌های جدید خود با نام Alpine کرد و اکنون گزارشات حاکی از آن است که آمازون قصد دارد این پردازنده‌ها را در بخش‌های مختلف استفاده کند و حتی به سازندگان گجت‌های الکترونیکی به فروش برساند.

این شرکت اعلام کرد که پردازنده‌هایش را مخصوص روترهای وای‌فای، سیستم‌های استریم موسیقی، خانه‌های هوشمند و استوریج‌های بزرگ طراحی می‌کند و اکنون شرکت‌های بزرگی مانند ایسوس، Netgear و Synology از جمله مشتریان اصلی این شرکت هستند.

چیپ‌های سری Alpine تا چهار پردازنده را پشتیبانی می‌کنند و با انواع تکنولوژی‌های موجود در شبکه نیز هماهنگی کاملی دارند به گونه‌ای که این شرکت می‌گوید در زمینه‌ی استفاده از آنها در روترها و سیستم‌عامل خانگی که مصرف انرژی بسیار پایینی ندارند، پردازنده‌های یاد شده از برترین‌های موجود در بازار هستند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این سری از چیپ‌های شرکت Annapurna بیش از آنکه در محصولات قدرتمند و بالا رده مورد استفاده قرار گیرند، در وسایلی استفاده خواهند شد که نیاز به پردازش سنگینی ندارند و مصرف انرژی در آنها پایین است.

در حال حاضر سلطان بی چون چرای بازار PC و پردازنده‌های قدرتمند اینتل است و این شرکت بزرگترین تولیدکننده‌ی چیپست دستگاه‌های با پردازش سنگین به حساب می‌آید و دلیل انتخاب Annapurna برای تولید پردازنده‌هایی جهت کار در محصولات ضعیف، عدم تقابل مستقیم با اینتل است و این شرکت از همین ابتدا راه خود را از آنها جدا کرده و با عرضه‌ی پردازنده‌های با معماری ARM جهت استفاده در گجت‌های کوچک، به نوعی خود را از قلمرو اینتل دور نگه داشته است.

هنوز مشخص نیست که هدف دقیق آمازون از خریداری این شرکت چه بوده است و آیا در مصارف داخلی خود از آنها استفاده خواهد کرد یا در محصولات تولیدیش نیز به سمت پردازنده‌های آنها کوچ خواهد کرد و وابستگی خود را به شرکت‌هایی مانند کوالکام به حداقل امکان کاهش می‌دهد.

آمازون در سال 2012 پس از آنکه شرکت روباتیک Kiva Systems را خریداری کرد، از محصولات تولیدی آن در خطوط تولید و مکانیزه کردن آنها استفاده کرد و اکنون نیز بعید نیست که پس از خریداری شرکت تولیدکننده‌ی چیپ‌های پردازشی، از محصولات آن در خطوط تولید و حتی محصولات تولیدی خود نیز استفاده کند.


منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار