کد خبر: ۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 06
مشاور وزیر و مدیر کل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید براین که مفهوم طراحی در جامعه نیازمند ترویج بیشتر است، از تعریف سرفصل های آموزشی در حوزه طراحی صنعتی از سوی حوزه آموزش و پژوهش این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ایرنا محمدرضا خان محمدی خرمی با بیان این که طراحی در واقع با خلق مفاهیم مبتکرانه در حوزه های مختلف زندگی انسان سرو کار دارد، افزود: طراحی در واقع در کنار جنبه های ارتقای کیفیت از ابعاد زیباشناسانه نیز برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت طراحی در کشورمان اظهارکرد: متاسفانه طراحی در عین اثربخشی فوق العاده به خصوص حوزه صنعتی و معماری و شهرسازی در کشورمان به یک واژه و مفهوم غریب تبدیل شده است.
خان محمدی که در حاشیه کنفرانس جامع طراحی سخن می گفت، نشر و جاری سازی مفهوم طراحی به زبان ساده در جامعه را از سوی متخصصان و پیشگامان این حوزه در بخش های مختلف بسیار ضروری خواند و گفت: استفاده از علم طراحی در انتقال بسیاری از مفاهیم در حوزه های مختلف مانند محیط زیست بسیار تاثیرگذار است. 
مدیرکل آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه حمایت عملی این وزارتخانه از حوزه طراحی در کشور با اشاره به آموزش های درحال انجام واحدهای صنعتی در حوزه های مختلف از جمله مدیریت، بازرگانی و حسابداری گفت: به تازگی یک فایل آموزشی تحت عنوان آموزش طراحی صنعتی نیز راه اندازی کرده ایم.
خان محمدی ادامه داد: بدین منظور تعداد ساعت قابل توجهی برای بحث آموزش طراحی صنعتی پیش بینی و سرفصل هایی در خصوص ارائه اطلاعات مفید، یادگیری و ارزشیابی این حوزه برای استفاده واحدهای صنعتی تعریف شده است که این کار همچنین در دستور کار ادارات پژوهش و فناوری تمام استان ها قرار گرفته است.
کنفرانس جامع طراحی با حضور جمعی از مدیران، اساتید و کارشناسان داخلی با هدف اشتراک دانش و مهارت های تخصصی کارشناسان این حوزه در رشته های مختلف از جمله صنعتی، معماری داخلی، طراحی شهری، گرافیک، معماری منظر، تکنولوژی معماری و طراحی مد و لباس به منظور تقویت هرچه بیشتر جایگاه طراحی در کشورمان در 12 الی 14 اردیبهشت ماه برگزار شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار