تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 30
آخرين گزارش‌ها نشان از اين دارند که اپل بلندگوي هوشمند مجهز به دستيار صوتي هوشمند سيري را در جريان WWDC 2017 رونمايي خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : آمازون و گوگل به‌عنوان دو رقيب اپل در زمينه‌ي توسعه‌ي هوش مصنوعي، دستيارهاي صوتي هوشمند خود را در قالب بلندگوي هوشمند راهي بازار کرده‌‌اند و نوبت به اپل رسيده است تا محصول خود را رونمايي کند. شايعات پيشين حکايت از اين داشتند که اپل در نظر دارد بلندگوي هوشمند خود را مبتني بر دستيار صوتي هوشمند سيري در آينده‌ي نزديک رونمايي کند؛ حال آنکه جديدترين خبر، نشان‌دهنده‌ي رونمايي از اين محصول در جريان کنفرانس توسعه‌دهندگان اين کمپاني است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ساني ديکسون، اپل در حال آماده‌سازي نهايي بلندگوي هوشمند خود است. اين بلندگوي هوشمند قرار است به‌عنوان رقيبي براي اکوي آمازون و هوم گوگل به بازار عرضه شود. آمازون با بهره‌گيري از بلندگوي اکوي خود که مبتني بر دستيار صوتي هوشمند الکسا است، موفقيت خوبي در بازار کسب کرده است. حال آنکه اپل در پي نمايش هرچه بيشتر سيري است که تقريبا در تمام گجت‌هاي خود آن را در اختيار کاربران قرار داده است. بيتس به‌عنوان برندي که زير پرچم اپل فعاليت مي‌کند، وظيفه‌ي توليد تجهيزات صوتي اين بلندگو را بر عهده دارد تا به بهترين شکل ممکن با سيستم عامل iOS همخواني داشته باشد.

از جمله‌ي اطلاعات ارائه‌شده‌ي ديگر در مورد بلندگوي هوشمند اپل بايد به احتمال ايجاد دسترسي براي توسعه‌دهندگان به‌منظور توليد اپليکيشن‌ براي اين بلندگوي مبتني بر iOS اشاره کرد. الکسا نيز براي افزايش کاربردهاي بلندگوي هوشمندش اقدام به همين کار کرده و بلندگوي اکو را در اختيار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

ديکسون همچنين به اين نکته اشاره کرده است که بلندگوي هوشمند اپل از پوشش خاصي بهره مي‌برد که کاملا با ساير بلندگوهاي هوشمند موجود در بازار تفاوت دارد. بالاي اين بلندگو مقعر است و کنترل‌هاي سخت‌افزاري روي آن قرار دارند. توسعه‌ي يک بلندگوي هوشمند مستلزم اين است که اپل بتواند سيري را از يک دستيار صوتي هوشمند مبتني بر گوشي هوشمند به مرکزي براي اينترنت اشياء تبديل کند.



منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار