تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 27
از این لحظه برنامه Authenticator مایکروسافت می تواند در ورود به هر چیزی که نیاز به حساب مایکروسافت دارد، وقت شما را صرفه جویی و ایمنی اتان را تضمین کند.

به گزارش آی تابناک : این شرکت قصد دارد استفاده از روش ورود مبتنی بر گوشی های هوشمند را جایگزین استفاده از کلمات عبور سنتی کند.
این روش با نحوه ورود به حساب گوگل شباهت زیادی دارد؛ زیرا در هر دو آن ها از یک نرم افزار تلفن همراه (قابل استفاده درiOS، Android و Windows Phone) برای تأیید هویت شما استفاده می شود؛ بنابراین برای ورود به خدمات مایکروسافت، هرگز نیازی به تایپ کردن کلمه عبور نخواهید داشت. در این حالت یک کلمه عبور تاییدیه برای شماره تلفن همراه فرد ارسال می شود و با ارسال این عدد چند رقمی، هویت فرد به طور خودکار تایید می شود و دیگری نیازی به وارد کردن کلمه عبور نخواهد بود.

هنگامی که شما حساب مایکروسافت خود را در برنامه Authenticator  تنظیم کردید، می توانید از طریق منوی تنظیم ها، ویژگی لاگین با گوشی را فعال کنید. دفعه بعد که از یک رایانه رومیزی به حساب مایکروسافت خود وارد می شوید، شما فقط نیاز به وارد کردن نام کاربری خود خواهید داشت؛ سپس یک اعلانیه (نوتیفیکشن) جهت تایید هویت فرد به گوشی وی ارسال می شود.
اگر دکمه تأیید را فشار دهید وارد حساب خود خواهید شد. این اعلانیه در برابر تلاش برای ورود های غیر مجاز از شما محافظت می کند.همچنین این برنامه می تواند به عنوان یک کد منحصر به فرد برای مرحله دوم احراز هویت عمل نماید.
البته شما همیشه می توانید در صورت تمایل این روند را غیر فعال سازید و از روش استفاده از کلمه عبور استفاده نمایید؛ به ویژه زمانی که از گوشی خود دور هستید. اما مایکروسافت بر این باور است که این روند «راحت تر از تایید دو مرحله ای استاندارد است و به طور قابل توجهی امن تر از روش استفاده از تنها یک رمز عبور است.»


منبع : انگجت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار