کد خبر: ۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 12
مرحله نخست هشتمین المپیاد علوم و فناوری نانو به صورت آزمون چهارگزینه‌ای ساعت 10 صبح روز جمعه 25 فروردین‌ماه، در 137 حوزه آزمون در سراسر کشوربرگزار می‌شود.
به گزارش آی تابناک : از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در این دوره از آزمون 23هزارو519 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد15 هزارو862 نفر دختر و7هزارو 657 نفر پسر هستند.
آزمون مرحله نخست از60 سوال تستی با سرفصل‌های نانومواد، نانوزیست فناوری، کاربردهای فناوری نانو، نانوشیمی، نانوفیزیک، مشخصه‌یابی و تجاری‌سازی تشکیل شده است.
درپایان دوره عملی و معرفی نفرات برتر، علاوه‌ براهدای مدال و لوح تقدیر جوایز نقدی و اعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به هر یک ازبرگزیدگان اختصاص می‌یابد.
در هشتمین المپیاد علوم و فناوری نانو استان‌های کردستان، کرمانشاه، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی به ترتیب بیش‌ترین ثبت‌نامی را در این آزمون داشتند.
طی برگزاری هفت دوره گذشته المپیاد نانو استان تهران در مجموع با 40 برگزیده، استان خراسان رضوی 38 برگزیده، استان‌های اصفهان و فارس هر کدام 18 برگزیده جزو استان‌های تراز الف در ترویج دانش‌آموزی فناوری نانو به شمار می‌روند.
 پس از اعلام نتایج اولیه، برگزیدگان مرحله نخست برای حضور در اردوی علمی-رقابتی در یکی از مراکز معتبر علمی و آزمایشگاهی ایران دراواخر مردادماه سال جاری آماده خواهند کرد.


منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار