کد خبر: ۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 11
اگر فکر ميکنيد که کنترل مغز انسان توسط هوش مصنوعي فقط در فيلم هاي علمي تخيلي مثل ماتريکس امکان پذير است؛ بايد بگوييم که کاملاً اشتباه ميکنيد و Elon Musk در آينده اي نزديک اين موضوع را ثابت خواهد کرد. تعداد زيادي از افراد ثروتمند در حال برنامه ريزي براي سرمايه گذاري بر روي پروژه اي با عنوان Neuralink، که درباره ي ايجاد ارتباط مغز و کامپيوتر است، هستند. مدير عامل شرکت SpaceX و Tesla تصميم گرفته تا مغز انسان را با کامپيوتر ادغام کند.
به گزارش آی تابناک : چشم اندازي از آينده

ايده ي ادغام مغز انسان با کامپيوتر اولين بار توسط متخصص کامپيوتر و روانشناس، J.C.R Licklider، 57 سال پيش هنگام مطالعه بر روي همزيستي انسان و کامپيوتر، مطرح شد. به طور کلي شايد اين پروژه به گونه اي نباشد که براي عموم کاربرد داشته باشد ولي در واقع افزايش هوش مصنوعي در تاثير زيادي دارد. در نهايت اگر اين پروژه با موفقيت انجام شود باعث پيشرفت در حافظه و رابط کاربري بهتر در دستگاه هاي ديجيتال خواهد بود. علاوه بر اين بايد بگوييم که پژوهشگران و توسعه دهندگان تکنولوژي در Silicon Valley مشغول کار بر روي اين پروژه هستند و براي پيشرفت اين پروژه تلاش ميکنند. اين تکنولوژي همچنين در علم پزشکي نيز کمک زيادي ميکند و ميتواند راه حلي براي افرادي که دچار بيماري صرع هستند باشد تا عملکرد مغز را در اين افراد منظم کند. اما لازم به ذکر است که تعداد افرادي که حاضر ميشوند تا درون مغزشان شي خارجي قرار دهند بسيار انگشت شمارند چرا که اين موضوع ميتواند بسيار خطرناک و مهم باشد و شايد آخرين انتخابشان باشد.

روز ادغام شدن مغز انسان با کامپيوتر نزديک است

اين طرح بلند پروازانه براي کاشت الکترودهايي در مغز انسان، سرمايه گذاران زيادي را به سمت خود کشيده است که باعث ميشود سرعت دستيابي به آن بالا رود. بر اساس گزارشي در ماه گذشته، در يک نشست جهاني در دبي، مطرح شد که به زودي نتايجي از ادغام مغز و کامپيوتر ارائه خواهد شد. ماسک در سخنراني خود اعلام کرد که انسان بايد پيشرفت کند و توانايي ارتباط مستقيم با دستگاه هاي ديجيتال را داشته باشد. اگر مديريت ماسک و حمايت ها از طرف سرمايه گذاران ادامه پيدا کند به زودي شاهد ترکيب مغز و کامپيوترها خواهيم بود.



منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار