کد خبر: ۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 11
تاکسي هاي خودران در پايتخت انگليس به صورت آزمايشي آغاز به کار کردند و مردم شهر لندن براي اولين بار مي‌توانند سوار يک وسيله نقليه عمومي بدون راننده شوند. اين تاکسي شهري خودران در سه هفته‌ي آتي، حدود 100 شهروند لندني را در يک مسير 2 مايلي جابجا خواهد کرد و احتمالا در آينده نزديک شاهد توسعه‌ي اين وسايل حمل و نقل عمومي خواهيم بود.
به گزارش آی تابناک : دولت بريتانيا چيزي حدود 100 ميليون يورو در تکنولوژي اتومبيل‌هاي خودران سرمايه‌گذاري کرده و مقامات شهر لندن نيز تصميم دارند پروژه تاکسي هاي خودران را در حومه شهر گرينويچ به کار بگيرند تا از اين طريق، دسترسي مردم به سيستم حمل و نقل عمومي، آسان‌تر شود.

اين تاکسي هاي خودران داراي 5 دوربين و 3 ليزر است تا بتواند عابران، دوچرخه‌سواران و موانع مختلف را شناسايي کند. دکتر گرائم اسميت (Graeme Smith)، مدير ارشد اجرايي Oxobotica که سازنده اين خودروي برقي است مي‌گويد:

امروزه ما به اشکال ديگر حمل و نقل نياز داريم و اکنون نيز به سيستمي دست پيدا کرده‌ايم که مي‌تواند سفر کردن را براي همه جالب‌تر کند. خودرويي که توسط شرکت ما ساخته شده قادر است تا مسافت 100 متري پيش روي خود را مشاهده کند و در صورت رويت و رديابي يک مانع در مسير، به آرامي متوقف مي‌شود.


در هفته گذشته، دولت بريتانيا از برنامه خود براي فاز اول سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌ها به منظور توسعه فناوري اتومبيل‌هاي خودران رونمايي کرده بود. پيش‌بيني مي‌شود که تاکسي هاي خودران تا سال 2019 ميلادي به صورت رسمي در ساير شهرها به شهروندان خدمت‌رساني کنند. اين تاکسي‌ها در واقع بخشي از برنامه شهرهاي هوشمند خواهد بود.



منبع : گجت نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار