کد خبر: ۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 08
گوگل اخيرا اطلاعات مربوط به توزيع نسخه‌هاي مختلف سيستم‌عامل اندرويد در ماه آوريل 2017 را منتشر کرده است که اين اطلاعات نشان از رشد بسيار آرام اندرويد نوقا دارد.
به گزارش آی تابناک : با وجودي که گوگل سال پيش هفتمين نسخه سيستم‌عامل موبايلي‌اش را منتشر کرد، به نظر مي‌رسد هنوز نتوانسته مشکل سرعت عرضه نسخه‌هاي جديد اندرويد را برطرف کند. شش ماه از انتشار رسمي اندرويد نوقا مي‌گذرد و حتي چندي پيش نسخه پيش‌نمايش توسعه‌دهندگان اندرويد O نيز منتشر شد، اما درصد کمي از دستگاه‌هاي اندرويدي به اندرويد 7 ارتقا يافته‌اند.

بر اساس اطلاعاتي که در بازه هفت روزه منتهي به سوم آوريل جمع‌آوري شده است، اندرويد نوقا اکنون 4.9 درصد از سهم بازار اندرويد را در اختيار دارد. کمترين سهم بازار نيز به اندرويد نان زنجبيلي (نسخه‌هاي 2.3.3 تا 2.3.7) و اندرويد بستني نوني (نسخه‌هاي 4.0.3 تا 4.0.4) با 0.9 درصد اختصاص دارد.

حتي اندرويد جيلي‌بين، که بيش از 5 سال از انتشارش مي‌گذرد، در حال حاضر سهم بيشتري از بازار نسبت به اندرويد نوقا در اختيار دارد. جيلي‌بين اکنون روي 10.1 درصد گوشي‌هاي اندرويدي نصب است. اندرويد کيت‌کت (نسخه 4.4) با سهم 20 درصدي‌اش در رتبه سوم محبوب‌ترين نسخه‌هاي اندرويد قرار دارد. به نظر مي‌رسد که اندرويد مارشمالو راهش را به تعداد دستگاه‌هاي زيادي باز کرده و اکنون با سهم 31.2 درصدي‌اش در رتبه دوم محبوب‌ترين نسخه‌هاي اندرويد قرار دارد.

پادشاه فعلي نسخه‌هاي اندرويد لالي‌پاپ است. اين نسخه اندرويد روي 32 درصد از دستگاه‌هاي فعال نصب است و در حال حاضر محبوب‌ترين نسخه اندرويد محسوب مي‌شود، اما احتمالا ماه آينده جايگاهش را به مارشمالو واگذار مي‌کند. شايان ذکر است که گرچه سهم اندرويد نوقا طي ماه‌هاي گذشته افزايش يافته، اين رشد کمتر از حد انتظار بوده است. براي مثال درصد رشد اندرويد نوقا نسبت به ماه گذشته تنها 2.1 درصد بوده است.

به هر حال به نظر مي‌رسد چرخه به‌روزرساني اندرويد معيوب است که نسخه دو سال پيش همچنان محبوب‌ترين نسخه است. البته اين به ماهيت متن‌باز بودن اندرويد مي‌گردد و اينکه شرکت‌ها مي‌توانند تغييرات خود را در آن اعمال کنند. با اين حال اميد مي‌رود با انتشار نسخه‌هاي بعدي اندرويد مشکلات به‌روزرساني آن نيز تا حدودي مرتفع شود.

دستگاه اندرويدي شما به کدام نسخه‌ مجهز است؟


منبع : جی اس ام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار