کد خبر: ۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 04
شرکت ایسر در چند سال اخیر توانسته در بازار لپ‌تاپ نام و نشانی برای خود بدست آورد و با معرفی سری‌های جذاب در این بخش، دل بسیاری از عاشقان این صنعت را بدست آورد.

شرکت ایسر در چند سال اخیر توانسته در بازار لپ‌تاپ نام و نشانی برای خود بدست آورد و با معرفی سری‌های جذاب در این بخش، دل بسیاری از عاشقان این صنعت را بدست آورد. این شرکت لپ‌تاپ جدیدی که سیستم‌عامل ویندوز را یدک بکشد، باخود به نمایشگاه نیاورده اما در یک بروزرسانی تمام‌عیار، یک ویژگی جذاب را به مدل P648 اضافه کرد. در ادامه با ما باشید تا از جزییات این تغییر جدید بیشتر مطلع گردید.

AcerTravelMateP648


یکی از لپ‌تاپ‌های ایسر که برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده بود، مدل TravelMate P648 است که اکنون یک ویژگی بسیار خوب به آن اضافه شد و آن هم مکانیزم ارتباط وایرلس 802.11ad است که برای اولین بار در یک لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری با نام WiGig نیز شناخته می‌شود و با قرارگیری دو دستگاه در فاصله‌ای نزدیک، می‌تواند اطلاعات را تا سرعت 4.6 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند که فوق‌العاده عددی نجومی و شگفت‌انگیز به حساب می‌آید.

این لپ‌تاپ به چیپ 3 بانده‌ی Atheros شرکت کوالکام مجهز شده است که از فرکانس‌های 2.4، 5 و 60 گیگاهرتزی پشتیبانی به عمل خواهد آورد. متاسفانه در حال حاضر این فناوری به حدی پیشرفت نکرده که برای بهره‌گیری از سرعت نجومی ذکر شده در بالا، از مسافت دور نیز بتوان به انتقال اطلاعات پرداخت و در حالت بهره‌گیری از باند 60 گیگاهرتز، ناچارا دو دستگاه که اطلاعات در بین آنها منتقل می‌گردد، باید در یک اتاق حضور داشته باشند و در صورت ایجاد مانع یا افزایش مسافت، این ارتباط دچار مشکل خواهد شد.

با توجه به لزوم نزدیک بودن دو دستگاه ارتباطی برای برقراری این فرآیند، می‌توان انتظار داشت که از آن برای انتقال اطلاعات میان دو گجت کنار هم استفاده کرد و به تدریج استاندارد جدیدی را در زمینه‌ی انتقال اطلاعات در بین دستگاه‌های مختلف خانگی و یا اداری نزدیک هم تشکیل دهد. برای درک کیفیت ارتباط برقرار شده با استفاده از 802.11ad نسبت به 802.11ac لازم است بدانید که زمان لگ انتقال در بین دو دستگاه از 200 میلی‌ثانیه به 30 میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است.

بدون شک استفاده از چنین مکانیزمی در وایرلس لپ‌تاپ TravelMate P648 یک پیشرفت و برتری بزرگ برای آن به حساب می‌آید اما زمانی این رویداد واقعا به تحقق خواهد پیوست و عملا مورد استفاده می‌گیرد که در محصولات دیگر شرکت‌ها نیز شاهد استفاده از آن باشیم، در غیر اینصورت P648 فقط با یک P648 دیگر می‌تواند با چنین سرعتی، اطلاعات را منتقل کند!

منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار