کد خبر: ۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 07
یازدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ امروز(جمعه) با حضور 2 هزاردانش آموز از سراسر کشور در سالن تربیت بدنی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
به گزارش آی تابناک : دبیر اجرایی این رویداد روز جمعه  افزود: امروز 2هزار دانش آموز از 31 استان کشور با گذراندن مراحل شهرستانی و استانی جشنواره، به مرحله کشوری راه یافته و در 17 رشته رقابت می کنند.
عباس شاکری ادامه داد: رباتیک(ربات جنگجو، فوتبالیست، آتش نشان و خدمتکار)، هوافضا، محاسبات ذهنی و چرتکه، نانو، مزرعه فکر، خلاقیت، طراحی سه بعدی، علوم ازمایشگاهی، پل ماکارونی از جمله رشته های مورد رقابت در این جشنواره بودند.
وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از مهر ماه سال گذشته آغاز شد و تا فروردین ادامه داشت، افزود: این جشنواره در سال دو بار برگزار می شود، با پایان یافتن این دوره از جشنواره و معرفی نفرات برتر، از ابتدای اردیبهشت سال جاری، دوره دوم برگزاری این جشنواره شروع خواهد شد.
شاکری گفت: این جشنواره برای مقطع سنی 4 تا 18 سال تعریف شده است و هدف از آن توانمندسازی دانش آموزان است، دانش آموزان امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان آینده هستند و برای آشنایی دانش آموزان با مفهوم اقتصاد مقاومتی و تولید باید این چرخه انجام شود.
وی یادآور شد: در دو سال گذشته برندگان جشنواره برای شرکت در مسابقات بین المللی لکوکاپ به خارج از کشور اعزام شده اند، اما متاسفانه امسال این امر صورت نخواهد گرفت اما برندگان این دوره برای حضور در مسابقات بین المللی 2017 در عراق آماده خواهند شد.



منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار