تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 04
وزیر ارتباطات اعلام کرد در حال حاضر تنها2 درصد استفاده از اینترنت در کشور نامناسب است.
به گزارش آی تابناک : دکتر واعظی در دیدار نوروزی با معاونان و کارکنان وزارت ارتباطات افزود : در گذشته حدود ۹۵ درصد استفاده‌ای که از اینترنت می شد، درست بود و تنها 5درصد استفاده از اینترنت ممکن بود به مسائل نادرست و غیراخلاقی مرتبط شود امااکنون این روند به 2درصد کاهش پیدا کرده وهمچنان معتقدیم باید این عدد کمتر شود.وی در ادامه سخنان خود،اجرای فاز سوم و پایانی شبکه ملی اطلاعات را به پس از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول کرد.
 
واعظی با اشاره به پروژه شبکه ملی اطلاعات گفت: در دولت یازدهم در خصوص شبکه ملی اطلاعات گام‌هایی برداشته شد که این گام‌ها همچنان دنبال شده است و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات نیز در سال جاری  و پس از انتخابات مورد بهره‌برداری قرار می گیرد .وی ادامه داد : البته  قرار بر آن بود که فاز نهایی شبکه ملی اطلاعات اردیبهشت و همزمان با روز جهانی ارتباطات رونمایی و راه‌اندازی شود، اما با توجه به این که فضای انتخاباتی در کشور حاکم است، گذاشتیم که فاز سوم این طرح پس از انتخابات رونمایی شود.
 
وی همچنین  با اشاره به رشد اقتصادی در این بخش عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که امیدواریم امسال با افزایش ۳۰ درصدی اشتغال،حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با ۱۳۰ هزار موقعیت شغلی جدید دنبال کنیم.علاوه بر این، تلاش داریم ۱۷ تا ۱۸ هزار روستا را در سال جاری تحت پوشش اینترنت قرار دهیم.
 
وزیر ارتباطات در ادامه از توسعه نسل های سوم و چهارم موبایل در کشور در سال ۹۶ خبر داد و گفت: بنا داریم در ۶ ماهه اول امسال، تمام شهرها را به نسل سوم شبکه تلفن همراه مجهز کنیم. همچنین قصد داریم ۷۵۰ تا ۸۰۰ شهر را به نسل چهارم موبایل مجهز کنیم.


منبع : خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار