کد خبر: ۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 09
ضایعات و زباله های چیز بخصوصی هستند. اگر در بین آنها بگردید، چیزهای زیبا و با ارزشی پیدا میکنید. این چیزی که «استبن گوییسب» نوجوان نابغه 17 ساله بولیویایی میگیود و به نظر میسرد که خود به چیز مهمی در میان آشغال ها رسیده است.
ضایعات و زباله های چیز بخصوصی هستند. اگر در بین آنها بگردید، چیزهای زیبا و با ارزشی پیدا میکنید. این چیزی که «استبن گوییسب» نوجوان نابغه 17 ساله بولیویایی میگوید و به نظر میرسد که خود به چیز مهمی در میان آشغال ها رسیده است.

هم در اروگوئه و هم در مکزیک کودکان و نوجوانان از ضایعات و زباله های اطراف خود آلات موسیقی درست میکنند و با آنها مینوازند. اما گوییسپ که وی را به عنوان یک نابغه بولیویایی میشناسند کار دیگری با زباله های دارد. وی فردی خود آموخته در الکترونیک است که اخیرا ربات مخصوص خود با نام Wall-E را ساخته که تماما با گوشی هوشمند خود آن را کنترل میکند:


نابغه خود آموخته بولیویایی که از ضایعات روبات میسازد + فیلم


این موضوع در نوع خود بسیار حیرت انگیز است. اما این تنها خلاقیت این نوجوان 17 ساله نیست. وی اساسا خلاقیت های خود را در همه زمینه های الکترونیک با همین شیوه به منصه ظهور میگذارد و از تکه های ضایعات و زباله ها محصولاتی خلق میکند که چشم هر بیننده ای را خیره میکند.

در فیلم زیر شما بخشی از خلاقیت های گوییسپ را میبینید. وی در این فیلم توضیح میدهد که تکه های مربوط به ربات Wall-E را از میان ضایعات پیدا کرده است و اکنون آن را به یک ربات جذاب و دوست داشتنی تبدیل کرده است. رباتی با نام Wall-E بولیویایی.

وی توضیح میدهد: زباله ها و ضایعات آنچه به نظر میرسد نیستند. برای من این زباله ها استثنایی و خاص هستند. جایی که در آن میتوانید ابزارهای زیبایی که به کار شما می آیند و به دنبال آنها میگردید را پیدا کنید. وی ربات خود را به گونه ای برنامه نویسی کرده است که بتواند آن را با گوشی هوشمند خود کنترل کند.

وی را در زادگاهش «پاتاکامایا» در بولیوی «نابغه» خطاب میکنند. وی میگوید :سرگرمی و کنجکاوی رمز و کلید خلاقیت است. دوست دارم مانند یک کودک رفتار کنم زیرا ما کودکان رویا پردازهای واقعی هستیم. و وی همه این کارها را برای حفاظت از مام وطن خود یعنی «پاتاکامایا» میکند.

وی توضیح میدهد: میخواهم ربات من کار خاص و ویژه ای در حفاظت از محیط زیست باشد. نباید از باتری ها استفاده کنیم و انرژی لازم خود را باید از نور بگیریم. وی امید دارد که اختراعات و ابزارهای اش در خدمت جامعه اش باشند. زیرا اکنون بسیاری از ساکنین وطن وی به قصد شهر نقل مکان کرده اند و فقط کودکان و سال خوردگان باقی مانده اند. و از آنجایی که این موضوع تاثیر مستقیم بر کار کشاورزی و معیشت دارد رباتی را ساخته است که مخصوص کار کشاورزی است.

در فیلم زیر میتوانید خلاقیت های این نابغه 17 ساله را مشاهده کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار