تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 03
دنبال مصوبه کنگره آمريکا براي تسهيل فروش داده‌هاي کاربران اينترنت توسط ISP ها، تعدادي از اين شرکت‌ها به مشتريان خود در مورد عدم اجراي مصوبه مذکور اطمينان دادند.
به گزارش آی تابناک : کامکست، وريزون و AT&T از جمله شرکت هاي فناوري هستند که تصريح کرده اند اطلاعات مربوط به سابقه وبگردي کاربران و مشتريان خود را به فروش نخواهند رساند.

مصوبه کنگره آمريکا در اين زمينه که کاملا بر خلاف مصوبات آن در دوره رياست جمهوري اوباماست، به شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت در آمريکا امکان مي دهد تا با دور زدن قوانين مربوط به حريم شخصي کاربران، تاريخچه استفاده آنها از مرورگرهاي اينترنتي را به افراد و شرکت هاي ثالث بفروشند. اين امر به خصوص به نفع شرکت هاي تبليغاتي است که دوست دارند از اين طريق آگهي هايي بر مبناي علائق و سلائق کاربران نمايش دهند.

بسياري از کاربران اينترنت در آمريکا با حضور در شبکه هاي اجتماعي خشم و عصبانيت خود در مورد مصوبه مذکور را آشکار کرده اند. در مقابل شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت مشهور در اين کشور با صدور اطلاعيه هاي جداگانه اي هرگونه برنامه ريزي براي چنين کاري را رد کرده اند. مصوبه يادشده با اکثريت ناچيزي و با حمايت اکثريت جمهوري خواه و بدون حمايت دموکرات ها به تصويب کنگره آمريکا رسيد.



منبع : رویترز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار