کد خبر: ۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 03
بیش از 80 هزار مشترک تلفن همراه برای برخورداری از خدمات بهتر، بدون آنکه شماره خود را تغییر دهند در قالب طرح ترابردپذیری، نسبت به عوض کردن اپراتور اقدام کردند. به گزارش ایرنا، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) در این باره گفت: از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، 164 هزار و 678 درخواست ترابرد از سوی مشترکان در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد 80 هزار و 145 ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.
به گزارش آی تابناک : حسین فلاح جوشقانی ادامه داد: میزان درخواست‌های ترابرد تکمیل شده در شهریور امسال 33 درصد بوده است که در پایان بهمن ماه سال قبل به 63 درصد رسید. همچنین میزان درخواست‌های ترابرد رد شده در شهریور 24 درصد بوده که در پایان بهمن ماه به 6.4 درصد رسید. وی درباره وضعیت ترابردهای انجام شده در بهمن ماه گذشته نیز گفت: میزان درخواست‌های رد شده از سوی اپراتورها در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و از 7.5درصد به 6.6 درصد رسید و میزان درخواست‌های ترابرد تکمیل شده نیز از 59 درصد در پایان دی ماه به 65.7 درصد در پایان بهمن ماه رسیده که یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد ترابردپذیری است.
 
فلاح جوشقانی افزود: 30 درصد از درخواست‌های ترابرد ثبت شده از سوی متقاضیان لغو شده و 16 درصد از درخواست‌ها نیز به‌ دلیل موارد دوازده گانه در قواعد تجاری مانند احراز نشدن هویت، پرداخت نشدن صورتحساب و رعایت نکردن ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری یا دائمی به دائمی) رد شده‌اند.
 
به گفته این مقام مسئول، حدود 23 درصد از درخواست‌های ترابرد نیز به علت پاسخ ندادن مشترک به پیامک تأیید ارسالی از سوی مرکز مدیریت Time out شده‌اند که البته به دلیل آشنایی نسبی مشترکان با مراحل ترابردپذیری، این آمار نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.ترابردپذیری شماره تلفن همراه در جهان قدمتی بیش از 15 سال دارد و هم‌اکنون در بیش از 70 کشور انجام می‌شود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران هم از سال 1393 مقدمه‌های لازم برای اجرای این طرح را در دستور کار خود قرارداد و اپراتورهای سه گانه تلفن همراه کشور را برای همکاری در اجرای طرح فراخواند. طرح جابه‌جایی اپراتور بدون نیاز به تغییر شماره در سال 1394 وارد مرحله اجرای آزمایشی بین خود اپراتورها شد تا آمادگی لازم برای آنها ایجاد شود. فروردین ماه سال گذشته بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران (رگولاتوری) اعلام کرد ترابردپذیری شماره تلفن همراه مرحله آزمایش نهایی را می‌گذراند و قرار است جابه‌جایی شماره تلفن همراه به صورت الکترونیکی اجرا شود.
 
تازه‌ترین گزارش دفتر بررسی‌های فنی، اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از وجود 151 میلیون و 880 هزار و 605 سیم کارت واگذار شده در کشور حکایت دارد که از این تعداد 71 میلیون و 360 هزار و 365 سیم کارت غیرفعال است. این آمار نشان می‌دهد در مجموع تعداد 80 میلیون و 520هزار و 249 سیم کارت تا آخر آذر ماه سال گذشته فعال بوده‌اند و ضریب نفوذ تلفن همراه تا آخر آذرماه سال پیش به 101 و پنج صدم درصد (101.05 درصد) رسیده است.
 
همچنین در شهریور ماه سال قبل تعداد سیم کارت‌های واگذار شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیم کارت اعلام شده بود. بر اساس این گزارش تعداد 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیم کارت از مجموع سیم کارت‌های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده‌اند و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه سال گذشته 98.72 درصد اعلام شده بود.



منبع : ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار