تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 30
گوشي‌ هوشمند گلکسي اس ۸ مجهز به يک دکمه‌ي حساس به فشار هوم است که اين دکمه در دل نمايشگر تعبيه شده است.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ پس از سال‌ها استفاده از دکمه‌هاي فيزيکي و دکمه‌هاي خازني ناوبري، سرانجام با معرفي رسمي گوشي‌ هوشمند پرچم‌دار جديد خود، گلکسي اس 8، از دکمه‌هاي جديد ديجيتال بهره گرفته است.

همانند بسياري از گوشي‌هاي هوشمند اندرويد، در پايين صفحه‌نمايش گلکسي اس ۸ يک نوار مخصوص ناوبري تعبيه شده که شامل سه دکمه‌ي مالتي‌تسکينگ، هوم و بازگشت است. اما يکي از ويژگي‌هاي منحصر به فردي که سامسونگ در اين بخش در نظر گرفته، دکمه‌ي هوم حساس به فشار است؛ اين امکان به کاربر اجازه مي‌دهد حتي در اپليکيشن‌هايي که به‌صورت تمام صفحه اجرا مي‌شوند، بتوانند پايين نمايشگر را فشار دهند تا به دکمه‌ي هوم دسترسي يابند.

البته اين ويژگي شايد کم‌اهميت به‌ نظر برسد؛ اما براي جابه‌جايي آسان بين بخش‌ها و اپليکيشن‌هاي مختلف در گلکسي اس ۸ مي‌تواند کمک زيادي به کاربران کند. براي درک بهتر بايد اشاره کنيم که حساس بودن دکمه‌ي هوم گلکسي اس ۸ به فشار ،عملکردي دقيقا شبيه به فورس‌تاچ اپل دارد؛ با اين تفاوت که ويژگي حساس بودن به فشار فقط براي محل قرارگيري دکمه‌ي هوم صفحه‌نمايش فعال است.

وجود اين ويژگي در گلکسي اس ۸ يک سري نکات مثبت و منفي در پي دارد. از يک سو سامسونگ توانسته است حاشيه‌هاي بالا و پايين نمايشگر پرچم‌دار جديد خود را بسيار کم کند و در نتيجه اين محصول بسيار زيبا به‌ نظر مي‌رسد.

اما از سوي ديگر ،دکمه‌هاي فيزيکي براي افرادي که به‌تازگي قصد استفاده از يک گوشي‌هوشمند دارند بهتر به‌ نظر مي‌رسند. البته نبايد فراموش کنيم که بسياري از گوشي‌هاي رده‌بالاي ۲۰۱۷ از دکمه‌هاي ديجيتال ناوبري بهره گرفته‌اند و به همين دليل نمي‌توان اين مورد را يک مشکل بزرگ دانست. علاوه بر اين حذف دکمه‌ي فيزيکي هوم باعث شد سامسونگ سنسور اثر انگشت را از جلوي دستگاه به پشت آن انتقال دهد. بسياري از کاربران ترجيح مي‌دهند که سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه قرار داشته باشد؛ اما سامسونگ در گلکسي اس ۸ تصميم گرفته است اين سنسور را دقيقا در کنار دوربين جاي دهد که شايد در نگاه اول چندان ايده‌ي جالبي به‌ نظر نرسد. 

بنابراين تصميم سامسونگ مبني بر استفاده از دکمه‌هاي ديجيتال در پرچم‌دار جديدش نتايج مختلفي به دنبال دارد. بسياري از گوشي‌هاي هوشمند اندرويد سال‌ها است از دکمه‌هاي ديجيتال بهره مي‌برند و بنابر اين استفاده از اين دکمه‌هاي مجازي احتمالا براي بسياري از کاربران باعث ايجاد مشکل نخواهد شد. اما بايد ديد که استفاده از سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه تا چه حد براي کاربران راحت خواهد بود.

بر اساس نگاه اوليه‌ي وب‌سايت ورج به گلکسي اس ۸، سنسور اثر انگشت خيلي بالاتر از جايي که دسترسي به آن راحت باشد، قرار گرفته است و علاوه بر اين، سنسور يادشده دقيقا کنار دوربين تعبيه شده است که اين يعني احتمالا خيلي از اوقات کاربران به اشتباه دست خود را روي لنز دوربين قرار خواهند داد.



منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار