تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 27
حال که منتظر رونمايي از گوشي تاشو و لوکس سامسونگ با نام احتمالي سامسونگ گلکسي ايکس (Samsung Galaxy X) در سه ماهه سوم سال جاري ميلادي هستيم، بهتر است کمي به عقب بازگشته و به بررسي سوني تبلت پي (Sony Tablet P)، گجت تاشو سوني با دو نمايشگر منحصربه‌فرد بپردازيم.
به گزارش آی تابناک : سوني تبلت پي در سال 2011 ميلادي توسط کمپاني سازنده عرضه شد. اين محصول داراي طراحي درب‌دار و کشويي بوده و نکته جالب توجه در خصوص آن، امکان استفاده از دو نمايشگر 5.5 اينچي (رزولوشن هر کدام 1024 در 480 پيکسل) هم به صورت مستقل و جدا از يکديگر، و هم به صورت متصل و يکپارچه بود.
زماني که کاربر قصد استفاده از نمايشگرهاي سوني تبلت P را به صورت مستقل داشت، رابط کاربري دستگاه به گونه‌اي بود که اين کار را به راحتي و با بهينه‌سازي اپليکيشن‌هاي خاص انجام مي‌داد. به عنوان مثال، اگر شما قصد نوشتن ايميلي را داشتيد، نمايشگر بالايي محتويات ايميل را نشان مي‌داد، و در نمايشگر پاييني نيز يک کيبورد QWERTY بزرگ با کليدهايي پهن به نمايش درمي‌آمد. در زمان خواندن ايميل نيز نمايشگر بالا شامل محتويات متن ايميل بود و در نمايشگر پايين اينباکس به نمايش گذاشته مي‌شد. به همين ترتيب، اپليکيشن تقويم و مخاطبين نيز از همين رابط کاربري استفاده مي‌کردند.

اما در زمان اتصال و يکپارچه شدن دو نمايشگر، سوني تبلت پي با مشکلي به نام لولاي وسط مواجه مي‌شد؛ ميان دو صفحه نمايش اين تبلت يک زايده 1/4 اينچي قرار داشت که در زمان استفاده از نمايشگرها به صورت يکپارچه، باعث ايجاد مشکلاتي براي کاربر مي‌شد.

گذشته از اين مشکلات، سيستم عامل سوني تبلت پي تداعي کننده يک خاطره براي کاربران قديمي‌تر اندرويدي‌ست؛ هاني کامب. اندرويد 3.0 هاني کامب (Honeycomb) در ماه فوريه سال 2011 و براي تبلت ها طراحي شده بود. تبلت سوني نيز يکي از اولين محصولاتي بود که به صورت پيش‌فرض اندرويد 3.2 هاني کامب بر روي آن نصب و پس از آن تنها براي يک بار به اندرويد 4.0.3 بستني حصيري (Ice Cream Sandwich) آپديت شد. نکته قابل ذکر ديگر در خصوص اين گجت اين است که تبلت P گواهي‌نامه پلي استيشن را نيز در اختيار داشت.

تبلت تاشو سوني مجهز به چيپ انويديا تگرا 2 (NVIDIA Tegra 2) با سي پي يو 2 هسته‌اي يک گيگاهرتزي بود. اين محصول داراي يک گيگابايت رم و 4 گيگابايت حافظه داخلي نيز بود. ظرفيت دستگاه با استفاده از يک کارت حافظه حداکثر 32 گيگابايتي قابل افزايش بوده و مجهز به يک باتري 3080 ميلي‌آمپر ‌ساعتي‌ست. دوربين عقب اين تبلت سنسوري 5 مگاپيکسلي دارد در حالي که دوربين جلوي آن VGA است.


منبع : گجت نیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار