کد خبر: ۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 04
دستگاه ساده‌ای با قیمت 99 دلار که الگوریتم‌هایی را به کار می‌گیرد تا کیفیت صدای هرچیزی را که به آن وصل می‎شود بهبود ببخشد.


تقریباً همۀ ما دوست داریم صدای موسیقی­‌ای که گوش می­کنیم کیفیت بهتری داشته باشد. اما بیشتر ما کاری برای رسیدن به یک کیفیت بهتر موسیقی انجام نمی­دهیم، به ویژه اگر بخواهیم با گوشی خود موسیقی پخش کنیم. در این مورد کار زیادی هم نیست که بتوان انجام داد. می­توان با خرید یک هدفون بهتر، این مشکل را تا حدی حل کرد، اما این هدفون‌ها بسیار گران هستند و انتخاب و خرید بهترین‌های آن­‌ها هم اغلب نیازمند جستجو و زمان زیادی است. این‌ها دلایلی است که شرکتی به نام Boom Cloud 360 برای توصیه‌ی محصول جدید خود به شما می‌آورد: BoomStick، دستگاه ساده‌ای با قیمت 99 دلار که الگوریتم‌هایی را به کار می‌گیرد تا کیفیت صدای هرچیزی را که به آن وصل می‎شود بهبود ببخشد.

جرج آپلینگ، یکی از بنیان­گذاران این شرکت و رئیس آن می­گوید: «مشکلی که ما سعی می‌کردیم حل کنیم این بود که بیشتر صداها مزخرف هستند. اگر شما یک CD را در پخش‌کنندۀ خودرو قرار داده و با چهار بلندگوی خوب به موسیقی پخش شده گوش دهید، به احتمال زیاد صدای گوش‌نوازی را خواهید شنید. اما اگر بخواهید از دستگاه تلفن‌تان برای این منظور استفاده کنید، نتیجه وحشتناک است.» او معتقد است اگر کیفیت را مدنظر قرار دهیم، صداهایی که اغلب مردم استفاده می کنند پس‌رفت کرده است. هرچند که به نظر او دلیل این امر، انتخاب راحتی و سهولت در استفاده است و این، چیز بدی نیست. اما ایدۀ او این است که اگر شما 99 دلار برای هزینه کردن جهت بهبود کیفیت صداهای پخش شده با گوشی خود دارید، BoomStick هم با کیفیت است و هم به راحتی قابل استفاده است.

این دستگاه یک ابزار کوچک و سبک است که با باتری کار می‌کند. باتری آن هم تا 14 ساعت قابل ستفاده است و پس از آن بایستی با یک میکرو USB شارژ شود. استفاده از این ابزار هم به همان سادگی است که به نظر می‌رسد: فیش هدفون خود را به جای موبایل خود به آن وصل می‌کنید، سپس فیش BoomStick را به هر نوع دستگاه پخش کننده‌ای که می خواهید، از جمله تلفن همراه خود، وصل کرده و هر نوع صدایی، اعم از موسیقی یا ویدئو یا سخنرانی را با کیفیت اصلاح شده و ارتقاء یافته توسط الگوریتم‌های پردازشگر این دستگاه کوچک، گوش می‌نمایید.

در واقع BoomStick یک نسخۀ کمتر زمخت از دکمۀ Bass Boost است که پیش از این بر روی پخش کننده‌های CD تعبیه می‌شد، و یا یک نسخۀ در دسترس‌تر از Portable DACs که یک نوع تبدیل کنندۀ دیجیتال به آنالوگ است. با استفاده از این ابزار صداها فقط بلندتر نمی‌شوند، بلکه با جزئیات بیشتری هم شنیده می‌شوند و این امر حاصل کار مدیر بخش تکنولوژی این شرکت، یعنی آلن کرامر است که کدهای الگوریتمی این ابزار را نوشته است. او سابقۀ کار زیادی در لابراتوارهای صدا را دارد و از جمله، سال‌ها در شرکت SRS کار کرده است که تکنولوژی صدای به کار رفته در شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال جی تحت نظارت و تأیید آن عرضه شده است.

سازندگان معتقدند فواید استفاده از این ابزار را پس از مدتی استفاده به خوبی درک خواهید کرد. این دستگاه، به ویژه برای هدفون‌هایی که کیفیت بالایی ندارند، مانند آن‌چه که شرکت تولید کننده‌ی گوشی موبایلتان به همراه دستگاه آن به شما می‌فروشد، کارایی بیشتری دارد. با این حال کارکرد آن به همراه هدفون‌های حرفه‌ای هم خوب است.

شرکت BoomCloud همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از خرید این دستگاه، از روی وب سایت این شرکت عملکرد BoomStick را آزمایش کنید. انواع مختلفی از صدا بر روی این وب سایت قرار داده شده است که شما می‌توانید آن‌ها را با/بدون استفاده از الگوریم های مورد استفاده در BoomStick گوش کنید و در هر مورد، اختلاف کیفیت آن‌ها را مقایسه کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار