کد خبر: ۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 03
آیا میدانستید که خودروسازی بزرگ و معروف «کرایسلر» بیش از 25 درصد از تانک ها آمریکا را در جنگ جهانی دوم ساخته است؟ همچنین علاوه بر تانک ها و کامیون ها نقش مهمی در تجهیز کشتی های جنگی متفقین در جنگ دوم داشته است.

آیا میدانستید که خودروسازی بزرگ و معروف «کرایسلر» بیش از 25 درصد از تانک های آمریکا را در جنگ جهانی دوم ساخته است؟ همچنین علاوه بر تانک ها و کامیون ها نقش مهمی در تجهیز کشتی های جنگی متفقین در جنگ دوم داشته است.

جنگ دوم جهانی بدون شک نمایش بزرگی از تجهیزات نظامی بود که در دوران خود به روز ترین و کارآمد ترین نمونه های موجود بوده اند. زرادخانه تسلیحاتی همه طرف های درگیر در جنگ از جمله آلمان و آمریکا توسط شرکت های بزرگ آن زمان و با آخرین تکنولوژی های روز ساخته شده بودند.

فیلم Arsenal of Democracy یا زراد خانه دموکراسی که بخشی از آن را در این خبر میبینید، به این موضوع پرداخته است و سعی در نشان دادن نقش فعال و مهم شرکت های بزرگ در جنگ دوم دارد. شرکت هایی نظیر خودروسازی بزرگ کرایسلر.

در واقع این مستند را خود فیات - کرایسلر تدوین کرده و نمایش داده است. آن هم به مناسبت 75 امین سالگرد نطق معروف و تاریخی روزولت با عنوان Arsenal of Democracy در تاریخ 29 دسامبر سال 1940.

این فیلم مستند کوتاه به خوبی نشان میدهد که چگونه کرایسلر نقش پر رنگ خود را در زمان جنگ دوم جهانی با ساخت تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز در صحنه های نبرد ایفا کرده است. ساخت 25 هزار تانک شرمان تنها بخشی از فعالیت این شرکت در جنگ بوده است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار