کد خبر: ۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 23
تا امروز خبرهای زیادی از پردازنده اسنپدراگون 835 منتشر شده که اکثر آن‌ها به کمبود پردازنده موردنظر برای گوشی‌های هوشمند تا تابستان اشاره می‌‌کنند. آیا می‌دانید که اگر شما پرچمداران معرفی شده در اوایل سال 2017 را با پردازنده اسنپدراگون 821 را خریداری کنید، چه مقدار قدرت کمتری نصیب‌تان خواهد شد؟

به گزارش آی تابناک : هنوز هیچ دستگاهی با چیپ‌ست اسنپدراگون 835 به بازار عرضه نگشته و اولین گوشی هوشمند مجهز به این پردازنده که قابل خریداری خواهد بود، سامسونگ گلکسی S8 است. اگرچه هم‌اکنون دستگاهی با این پردازنده در دسترس نیست ولی پردازنده‌های کوالکام دارای یک پلتفرم  مرجع بوده که می‌توان از آن بنچمارک‌گیری کرد.

اجاره دهید ابتدا به بیان تفاوت‌ها میان اسنپدراگون 835 و اسنپدراگون 821 بپردازیم. چیپ‌ست اسنپدراگون 821 دارای 4 هسته سفارشی بوده درحالی‌که اسنپدراگون 835 از 8 هسته مبتنی بر ARM بهره می‌برد که خوشه بزرگ دارای 4 هسته اصلاح شده Cortex-A73 و خوشه کوچک دارای 4 هسته Coretx-A53 است. مسلما افزایش تعداد هسته‌ها از 4 به 8 باعث بهبود عملکرد چند هسته‌ای پردازنده جدید شده ولی به‌علت استفاده از هسته‌های سفارشی Kyro در اسنپدراگون 821 نباید انتظار تفاوت چندانی در عملکرد تک هسته‌ای داشته باشیم.

براساس بنچمارک Geekbench، اسنپدراگون 835 موفق به کسب بالاترین امتیاز در بخش چند هسته‌ای نسبت به رقبا شده است. پردازندهHisilicon Kirin 960 مورد استفاده در هواوی P10 با هسته‌های Cortex-A73 و Cortex-A53 در مقامی بعد از اسنپدراگون 8355 قرار می‌گیرد. در بخش تک هسته‌ای شاهد تفاوت زیادی بین اسنپدراگون 835 و Kirin 9600 نیستیم.

در بنچمارک آنتوتو نیز پردازنده اسنپدراگون 835 بالاترین امتیاز را کسب کرده است، البته پردازنده اسنپدراگون 821 مورداستفاده در وان‌پلاس 3T با اختلاف نه‌چندان زیادی در مقام دوم قرار می‌گیرد. گوگل پیکسل XL با پردازنده اسنپدراگون 821 ولی با فرکانس‌های پایین‌تر نسبت به وان‌پلاس 3T، مقام سوم را کسب کرده است.

در چیپ‌ست اسنپدارگون 835 از پردازنده گرافیکی جدید آدرنو 540 استفاده شده که براساس وعده‌های کوالکام باید شاهد افزایش 25 درصدی کارایی آن نسبت به نسل قبلی باشیم. این پردازنده گرافیکی موفق به شکست آخرین نسل از پردازنده‌های گرافیکی ARM و پردازنده‌های گرافیکی مورداستفاده در اسنپدراگون 821 و 820 شده است.

بعد از GFX Bench به سراغ بنچمارک 3DMark می‌رویم، در این بنچمارک تفاوت میان پردازنده‌های سری 8 اسنپدراگون به خوبی قابل مشاهده است.

توجه داشته باشید که نتایج بدست آمده قطعی نیستند. به‌علت استفاده از یک پلتفرم غیر تجاری، سازنده نگرانی بابت افزایش دما (سیستم خنک‌کننده مناسب) و شارژدهی باتری ندارد. در نهایت گفتن این نکته خالی از لطف نبوده که سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز در رابطه با نتایج بنچمارک محصولات خود کاملا با کاربر صادق نیستند.



منبع : جی اس ام آرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار