کد خبر: ۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 03
فاجعه! این دیگر چیست؟! آه خدای من، نه! من هرگز این گوشی را نخواهم خرید. فکرش را هم نکنید!” این ها جملاتیست از یک دل شکسته عاشق یک برند، که شرکت مورد علاقه اش، محصولی ساخته، که او از آن محصول بسیار ناامید گشته است.

"فاجعه! این دیگر چیست؟! آه خدای من، نه! من هرگز این گوشی را نخواهم خرید. فکرش را هم نکنید!” این ها جملاتیست از یک دل شکسته عاشق یک برند، که شرکت مورد علاقه اش، محصولی ساخته، که او از آن محصول بسیار ناامید گشته است.

واقعا باید گفت که ظهور تلفن های هوشمند و محبوبیت آن ها، بزرگ ترین داستان در فن آوری محاسبات شخصی در یک دهه گذشته است. در حالی که، بسیاری از محصولات در این زمینه همچون آیفون اپل و یا گلکسی سری نوت سامسونگ، همواره دارای موفقیت و محبوبیت فراوانی در بازار بوده اند، انتظار می رود که در این صنعت، محصولات دیگر هم همچون این موارد، بتوانند با محبوبیت و استقبال گرم طرفدارانشان، بازار را گرم نگه دارند. اما نه! خیلی عجله نکنید. گوشی های هوشمندی هم بوده اند، که شاید لقب فاجعه، تنها لقب برازنده آن ها در دنیای فن اوری بوده باشد. محصولاتی که ای کاش هیچ گاه تولید نمی شدند!

Jeff Bezos

برای این محصولات، رمقی برای بلند شدن و تشویق کردن نیست. آن قدر ناامیدکننده بوده اند که همواره در هر رقابتی، جایزه ای جز زرشک طلایی نصیبشان نمی شود. تنها می توان از توسعه دهندگان این محصولات، بابت ساخت چنین فجایعی متعجب بود. البته نگران نباشید، خوشبختانه تعدادشان خیلی زیاد نیست. آن ها قرار بود این محصولات را برای سرگرمی مان بسازند، اما دیری نپایید که موجب وحشتمان شدند! خانم ها، آقایان، با 5 فاجعه در دنیای تلفن های هوشمند آشنا شوید:

شماره 5: HTC Chacha

htc-chacha110302135147

در سال 2011، اچ تی سی، هنوز در حال پرواز برای هرچه بیشتر بالا آمدن در میان برندهای تولید کننده تلفن های همراه هوشمند در جهان بود. اما بگذارید، تقصیر محصول شماره 5 این لیست فجیع را به گردن مدیرعامل این شرکت بیندازیم.او باید از تصمیم خود برای انتشار اچ تی سی چاچا، بهترین توضیح ممکن را بدهد، تلفنی اندرویدی با محوریت فیسبوک که دکمه ای فیزیکی هم برای ورود به این شبکه اجتماعی در پایین خود داشت.

همانظور که می بینید، طراحی لب به لب تلفن زشت است و از بغل طوری به نظر می رسد که گویی، در آزمون خم شدن شرکت کرده است و انگار چنین طرحی از سوی طراح، عمدی بوده است. در کل این دستگاه به سرعت با شکست مواجه شد و در جهانی که تلفنی برای فیسبوک وجود نداشت، اچ تی سی آمده بود تا شاید بتواند ایده ای در این زمینه ارائه کند که جز ضرر، چیزی عایدش نشد.

باور کنید که ما در یک دنیای سالم زندگی نمی کنیم، همچون تلفن بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم.

شماره 4: HTC First

htc-first

بله! فیسبوک اچ تی سی را به ساخت تلفن همراه دیگری برپایه این شبکه اجتماعی ترغیب کرد که نتیجه آن تلفن همراهی شد با نام HTC First. این تلفن همراه، اولین دستگاهی بود که فیسبوک را برروی صفحه اصلی خود در آن رمان ارائه می داد. اما نکته جالب این که، این صفحه اصلی اندرویدی به شدت توسط همان طرفداران اندرویدی منفور شد و حتی به نظر می رسید که خیلی از هواداران فیسبوک هم، ترجیح می دادند که فاصله خود را با این شبکه و سایر شبکه های اجتماعی حفظ کنند و به همین دلیل این تلفن واقعا در آن زمان ناامیدکننده ظاهر شد.

این دستگاه تحت قرارداد AT&T به فروش رسید و فروش آن ملال انگیز بود. در کل و در سراسر کشور آمریکا و در ماه نخست، تنها 15 هزار دستگاه از این تلفن فروش رفت که این باعث شد که AT&T بلافاصله فروشش را متوقف کند.

شماره 3: Microsoft Kin One

kin-one-open

خدای من، واقعا مایکروسافت چه تفکری پشت تولید و عرضه این تلفن داشت؟! تلفن Kin One مایکروسافت، واقعا یکی از بدترین و ناامیدکننده ترین تلفن های همراهیست که ما در مورد آن بحث می کنیم.

این تلفن همراه قرار بود به شبکه های اجتماعی متصل شود و یک دستگاه پیغام محور با هدف جلب رضایت نوجوانان باشد. آن ها بدین منظور حتی، یک صفحه کلید اختصاصی به همراه کلیدی برای ارسال شکلک ها را در این تلفن تعبیه کرده بودند. اما متاسفانه آن طور که مایکروسافت می خواست نشد و این تلفن تبدیل به یک محصول فاجعه برای مایکروسافت شد. خیلی زود گروه هایی برای تخریب این تلفن تشکیل شد که آن را یک محصول به درد نخور معرفی کردند و با فروش بسیار تاامیدکننده ای که این دستگاه داشت، در نهایت مایکروسافت مجبور شد که تنها پس از دو ماه از عرضه این تلفن، فروش آن را متوقف کند.

شماره 2: Amazon Fire Phone

amazon-fire-phone-official-1

آمازون موفقیت نسبتا خوبی را با راه انداختن کسب و کار در بازار تبلت ها و معرفی تبلت کیندل فایر آغاز کرد. به همین دلیل، این شرکت تصور کرد که می تواند مشابه چنین تجربه خوبی را هم، در بازار تلفن های همراه هوشمند پیاده کند. اما باید گفت که آمازون در این باره اشتباه کرد و تلفنش دارای ویژگی های غلط انداز زیادی بود که برای کاربران دنیای تلفن های همراه، قانع کننده نبود. آمازون این تلفن را 199 دلار قیمت گذاری کرده بود و تنها مختص کاربران AT&T بود.

اساسا، جف بزوس، مدیرعامل آمازون، با تلفن فایرفون شرکتش، کاری را انجام داد که هامر سیمپسون وقتی که ماشین شخصی اش را طراحی کرد انجام داد: او یک ماشین بیش از حد گران را ساخت که دارای ویژگی های رویایی خود بود، ویژگی هایی که تنها برای خود او رویایی بود، نه هیچ کس دیگری. قابل پیش بینی بود که دستگاه با یک سقوط فاجعه بار در بازار همراه باشد و این اتفاق باعث شد که آمازون به صورت عاقلانه، قید این بازار را بزند و به دنبال راه و ایده ای دیگر باشد، تا این که صرفا بخواهد دنباله ای جدید از این تلفن ناامیدکننده را تولید کند.

شماره 1: BlackBerry Storm

blackberry-storm2-press

این اغراق نیست که اگر بگوییم، تلفن BlackBerry Storm، بدترین تلفن همراه هوشمندیست که تاکنون در دنیا تولید شده است. از صفحه نمایش لمسی فشاری احمقانه آن بگیرید، تا به سیستم عامل وحشتناک پر از باگ آن برسید. این دستگاه برای من پر از بدبختی بود تا این که مجبور شدم که در نهایت، آن را با یک مدل قدیمی تر از بلک بری عوض کنم.

ریم حتی پیش از عرضه این تلفن همراه، می دانست که با یک دستگاه اعصاب خرد کن نفرت انگیز روبه رو خواهیم بود. زیرا که یکی از کارمندان و جیم بالسیلی، خالق بلک بری، به این نکته اعتراف کرده بود که، او هنگام استفاده از BlackBerry Storm، از "به تاخیر افتادن پاسخ دستگاه به دستورات صفحه نمایش بعد از کلیک کردن برروی قسمت های مختلف آن” ابزار نگرانی کرده بود.

این دستگاه در ابتدا، به لطف قدرت تجاری برند بلک بری و فشار عمده بازاریابی وریزون، توانست خوب بفروشد، اما برای کسانی که به دنبال یک دستگاه فوق العاده بودند و در عین حال، به AT&T اعتیاد داشتند، بهترین محصول و بهترین انتخاب آیفون بود. زیرا آیفون در آن زمان به تازگی عرضه شده بود و توانست تمام نگاه ها را به سمت خود جلب کند.

با این حال، هنگامی که فروش این محصول بلک بری آغاز شد و مردم با BlackBerry Storm کار کردند، موج انتقادات از بلک بری آغاز شد و همه چیز به سرعت برای بلک بری و این محصولش، روبه سراشیبی رفت. در واقع این محصول بلک بری آن قدر افتضاح از آب در آمد که هرکسی که در اواخر می سال 2008، به اشتباه این محصول را خریداری کرد، پس از مدتی بسیار کوتاه، به فکر فروش و یک جایگزین برای آن کرد. زیرا واقعا این تلفن یک فاجعه به تمام معنا بود و کار کردن با آن بسیار عذاب آور و مشکل، به همین دلیل با به بار آمدن چنین افتضاحی از بلک بری برای ارائه BlackBerry Storm، خیلی زود، وریزون هم که بسیار از این تلفن بلک بری ضرر کرده بود، خواستار پرداخت غرامت از سوی ریم شد، که این موضوع باعث شد تا فاجعه برای ریم کامل شود و این شرکت، مجبور به پرداخت 500 میلیون دلار جریمه به وریزون شود، زیرا که وریزون، برای فروش BlackBerry Storm، متوسل به ساخت و ایجاد فروشگاه ها و تبلیغات شده بود، که تماما با ضرر رو به رو شد و غرامت سنگین آن را از ریم گرفت.


منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار