کد خبر: ۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 02
شاید برای شما نیز این باور این سخت باشد که ذهن بیل گیتس در 20 سال پیش یعنی در سال 1995 در دنیای کنونی سیر می‌کرده است! بیل گیتس در کتاب خود با نام “جاده پیش رو” در همان سال به برخی از جزییات خانه رؤیایی خود اشاره کرد. در کنار دریاچه واشنگتن منزل یک و نیم هکتاری بیل گیتس قرار دارد.
bill-gates-home-640x427-c

شاید برای شما نیز این باور این سخت باشد که ذهن بیل گیتس در 20 سال پیش یعنی در سال 1995 در دنیای کنونی سیر می‌کرده است! بیل گیتس در کتاب خود با نام "جاده پیش رو” در همان سال به برخی از جزییات خانه رؤیایی خود اشاره کرد. در کنار دریاچه واشنگتن منزل یک و نیم هکتاری بیل گیتس قرار دارد.

به‌صورت خلاصه باید اشاره‌کنیم که در آن خانه پر بود از ابزارها و وسایلی که در آن زمان بسیار عجیب به نظر می‌رسیدند. از سایر امکانات این منزل می‌توان به هفت اتاق‌خواب، 24 سرویس بهداشتی و شش آشپزخانه اشاره کرد. پیتر بالین، معمار این عمارت در مصاحبه‌ای که در سال 1995 با وب‌سایت Philly.com داشت گفت:

بیل گیتس و همسرش می‌خواستند در خانه‌ای باشند که تکنولوژی در تمام قسمت‌های آن حضورداشته باشد اما تمایلی به این‌که به‌صورت مشهود استفاده‌شده باشد، ندارند.

bill-gates-home-4-640x427-c

در این خانه حتی پریزها هم داخل دیوار جاسازی‌شده تا نمای ظاهری خانه کاملاً ساده و به اصطلاح یکدست باشد. کابل‌های فیبر نوری در همه قسمت‌های منزل گیتس و در پشت دیوارها کشیده شده و در همه اتفاق‌ها یک صفحه‌نمایش لمسی برای کنترل قسمت‌های اتاق ازجمله لامپ‌ها و کنترل هوای داخل اتاق در نظر گرفته‌شده بود. بیل در کتاب خود این‌گونه نوشت:

در ابتدای ورود شما به منزل، یک قطعه الکترونیکی به شما متصل خواهد شد. این قطعه همانند یک کانکتور است که مشاء می‌توانید خودتان را به قسمت‌های مختلف خانه متصل کنید تا متناسب با موقعیت، نیاز شما برطرف شود، هویت شما شناسایی‌شده و یا در صورت امکان نیاز شما پیش بینی شود.

bill-gates-home-5-640x427-c

گیتس روزی را تصور می‌کرد که به‌جای استفاده از این قطعه الکترونیکی، توسط دوربین‌ها امکان‌پذیر باشد و چهره شما مورد شناسایی قرار بگیرد. او روزی را تصور می‌کرده که هر کس وارد اتاقی که می‌شود، موسیقی و نوع نورپردازی متناسب با علایق آن فرد تغییر پیداکرده حتی اگر شما وارد اتاق‌خواب خود می‌شدید، قاب عکس دیجیتالی در نظر گرفته‌شده عکس‌های شخصی خود شما که انتخاب کرده‌اید را پخش می کند!

او در بخش دیگری از کتاب خود نوشت:

طی ده سال آینده، دسترسی به میلیون‌ها تصویر و سایر انواع سرگرمی در بسیاری از خانه‌ها فراهم می‌شود و حتی از سرویس‌هایی که من در خانه‌دارم هم جذاب‌تر خواهند بود. تنها تفاوت خانه من با سایر خانه‌ها این است که زودتر به این امکانات مجهز شده است.

bill-gates-home-2-640x427-c

منبع:ترنجی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار