کد خبر: ۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 14
گروهي از محققان از روش جديدي براي شناسايي هويت کاربران استفاده کرده اند که در قالب آن يک فرد براي باز کردن قفل رايانه يا گوشي مي تواند از الگوي خاصي از حرکات لب خود استفاده کند.
به گزارش آی تابناک : پرفسور چيونگ يو مينگ و گروهي از محققان دانشگاه باپتيست در هنگ کنگ اين روش را که کلمه عبور مبتني بر لب نام گرفته ابداع کرده اند. روش ياد شده مبتني بر حرکات خاص لب و بيان کلمه اي به عنوان کلمه عبور با لب هاي کاربر است.

اين محققان مي گويند از آنجا که نحوه حرکات لب هر فرد منحصر به فرد و بي همتاست، لذا هکرها نمي توانند به سادگي اين روش را دور زده و وارد سيستم هاي رايانه اي شوند. آنان مي گويند نحوه اداي يک کلمه توسط دو نفر هم با يکديگر متفاوت است و سيستم ياد شده به گونه اي طراحي شده که مي تواند اين تفاوت را درک کرده و تشخيص دهد.

سيستم رايانه اي ابداع شده توسط محققان ياد شده با بررسي ويژگي هاي بصري لب هاي افراد در زمان بيان کلمات و از جمله حالت، حرکات و ... يک لايه امنيتي جديد براي دسترسي به برنامه ها و رايانه ها ايجاد مي کند. آنان مي گويند اين سيستم بهتر از سيستم هاي تشخيص هويت صوتي است که ممکن است به علت وجود صداي مزاحم پس زمينه به خوبي عمل نکنند. اين سيستم توسط افراد معلول يا فاقد قدرت تکلم يا نامسلط به زبان هاي خارجي هم قابل استفاده است.

سيستم تاييد هويت از طريق حرکات لب هنوز در مرحله نهايي سازي است و از آن مي توان براي ايمن سازي دسترسي به خودپردازهاي بانکي، سيستم هاي پرداخت همراه و ... هم استفاده کرد.


منبع : دیجیتال ترندز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار