کد خبر: ۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 12
بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands یک بازی Open World بوده که توسط شرکت یوبی‌سافت (UBI Soft) طراحی شده است. یوبی سافت ادعا می‌کند که این بازی، بزرگترین بازی Open World است که آنها تا به حال منتشر کرده اند. شما در این بازی محیط‌های طبیعی بسیاری را می‌بینید؛ کوه‌ها، جنگل‌ها، بیابان‌ها و نمک‌زارهای بسیاری در این بازی تعبیه شده اند. این بازی در ۷ مارس ۲۰۱۷ (۱۷ اسفند) برای ویندوز و کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر شد. پیش از انجام بازی نکات وجود دارد که بازیکن می‌بایست به آنها توجه نماید.

به گزارش آی تابناک : کلاه کاسک یا کلاه جنگی، به هیچ عنوان جلوی گلوله را نمی‌گیرد

بازی Wildlands در واقع چیزی بیشتر از یک بازی شبیه سازی شده‌ی open world است. کلاه جنگی‌هایی که در این بازی طراحی شده اند، به گونه‌ای هستند که برای یک شلیک موفق به سر (Headshot) نیاز به بیش از یک شلیک دارند. به طور کل، شلیک اول موجب از هم پاشیدگی و از بین رفتن کلاه جنگی شده و بعد از آن، سر دشمن مورد نظرتان منتظر یک شلیک جانانه از جانب شما است! احتمالا هدف شما در بازی Wildlands این بوده است که نقشه‌ای را پیاده سازی کنید که با یک شلیک، یک نگهبان را از پای در آورید؛ ولی دشمنان شما در این بازی در اکثر مواقع، کلاهی را بر سردارند.

اگر شما توسط دشمن شناسایی شوید، هنوز هم جای امیدواری وجود دارد

اگر در حین بازی Wildlands توسط دشمن دیده شوید یا نگهبان فردی مرده را پیدا کند، درنهایت چه شما را پیدا کنند و چه شما را از پای درآورند، آژیر خطر به صدا در می‌آید. اگر دشمن شما را پیدا کند، شما در کسری از ثانیه باید او را بکشید وگرنه او با شلیک به شما موجب می‌شود که سایر نگهبانان از این وضعیت مطلع شوند و آژیر خطر را به صدا در بیاورند. اگر هم شما نتوانستید با یک شلیک دشمن را بکشید، سنگر یا محل استقرار خود را رها کنید، شما چند ثانیه مهلت دارید که از آنجا فرار کنید.

اگر این امکان برای شما وجود دارد که با یک شلیک چند نفر را بکشید، این شلیک را از آنان دریغ نکنید! اگر هم وضعیت استقرار دشمنان به گونه‌ای بود که ۳ نفر درست پشت سر هم بودند ولی دونفر دیگر هم وجود داشتند که در این خط آتش قرار نمی‌گرفتند، شما به اندازه کافی وقت دارید که بعد از کشتن آن سه نفر با یک تیر، دو نفر دیگر را هم بدون آنکه شناسایی شوید، از پای درآورید.

در حالت درازکش حرکت کنید

اگر در بازی Wildlands یک نگهبان به طور ناگهانی به سمت شما حرکت کرد، یا یک هلی‌کوپتر در بالای سر شما به پرواز درآمده بود یا یک تک‌تیرانداز سرش را به سمت شما چرخاند، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید آن است که با فشار دادن کلید "C” اقدام به مخفی شدن نمایید. با فشار دادن این کلید، شما به حالت خوابیده یا درازکش درآمده و دشمنان کمتر متوجه حضور شما خواهند شد. درواقع کلید C در بازی Wildlands کلید دیده نشدن شما در زمان‌هایی است که شما از زنده ماندن در بازی به طور کامل نا امید شده‌اید.

از کلید Ctrl استفاده کنید، به ویژه زمانی که چیزی را برمی‌دارید

این بسیار مسخره است؛ اما وقتی شما در نقشه‌ی خود منابعی را علامت گذاری می‌کنید یا زمانی که در حین بازی، یک سری امتیازات خاصی را برای افزایش سطح مهارت خود برمی‌دارید، حتی اگر هم در حال نشسته یا خوابیده باشید، با انجام این دو کار گفته شده، شما مجددا به حالت ایستاده در می‌آیید.

اگر شما به قلمرو دشمن نفوذ کرده باشید، این را حتما در خاطر داشته باشید که کلید Ctrl را مجددا بفشارید؛ که مجبور نشوید مثل یک احمق فرار کنید و توجه دشمن را به خود جلب کنید و درنهایت خودتان را به کشتن بدهید. امیدواریم که یوبی سافت در آپدیت بازی Wildlands حتما به این موضوع رسیدگی کند و این مشکل را حل نماید.

همیشه به علامت‌هایی که در نقشه شما وجود دارد، توجه کنید

زمانی که شما برای اولین بار وارد یک منطقه می‌شوید، یک سری علامت‌هایی را در نقشه خود خواهید دید. این علامت‌ها حاکی از یک سری وقایع و اقلامی است که در نقشه وجود دارد؛ شما در نقشه می‌توانید تعدادی از مراحل فرعی بازی مثل یورش، عملیات‌های شورشی را ببینید و البته سلاح و یک سری امتیازات دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن امتیازات برای افزایش سطح مهارت خود استفاده کنید. با انجام مراحل فرعی مربوط به عملیات شورشی، جوایزی را بدست می‌آورید؛ مثل استفاده از بی‌سیم برای کمک خواستن از جنگنده‌ها و نیروهای پشتیبانی در مواقع خاص.

مرحله‌ی یورش اگر به نحو احسن انجام شود، می‌تواند جوایز بهتری را به شما ب همراه آورد. اما اسلحه و دیگر تجهیزات موجود نقشه، همیشه برای شما مفید خواهد بود و شما می‌توانید برای بهبود مهارت‌های جنگاوری خود از آنها استفاده کنید. پس به یاد داشته باشید که اگر علامت آبی رنگی را در نقشه دیدید، حتما آن را بررسی کنید.

هیچ آذوقه‎ای را رها نکنید

فقط بدست آوردن امتیازات مهارتی به منظور آزاد کردن توانایی‌های جدید در بازی، کافی نخواهد بود. شما قطعا به منابعی نیز نیاز خواهید داشت؛ منابعی که با علامت سبز رنگی در نقشه‌ی کوچک شما نشان داده شده است. این منابع را شما در جریان بازی با حمله به پایگاه‌ها و سنگرها بدست می‌آورید. فراموش نکنید که همیشه منابع را بردارید و وقتی شما توانستید مهارت‌های پیشرفته‌تری کسب کنید، قطعا از کاری که کردید خوشحال خواهید شد.

همیشه محیط اطراف خود را شناسایی کنید

باید گفت که نام این بازی Ghost Recon است، اما اگر به واژه Recon توجه ننموده‌اید، باید به این موضوع توجه کنید که شناسایی و بررسی محل قبل از درگیری، رکن اساسی این بازی است. همیشه منطقه‌ی مورد نظر خود را قبل از ورود به آن بررسی کنید. در این بازی یک نقشه حرارتی وجود دارد که موقعیت استقرار نگهبانان را به شما نشان می‌دهد. این بسیار خوب است ولی کافی نیست؛ یک پهباد تهیه کنید و یا از دوربین دوچشمی خود برای علامت گذاری تهدیدها (مثل دشمنان) استفاده کنید.

به آژیرهای خطر شلیک کنید

یکی بدترین موقعیت‌هایی که ممکن است در بازی Wildlands برای شما پیش بیاید، آن است که شما در پایگاه نظامی دشمن باشید و ناگهان صدای آژیر به صدا در بیاید. این آژیر موجب خبر کردن نیروهای کمکی برای بررسی منطقه‌ی مورد نظر می‌شود. بر خلاف بازی Far Cry، شما در این بازی می‌توانید از دور به تابلوهای آژیر خطر شلیک کنید؛ طوری که هیچ کسی متوجه شلیک یا از کار افتادن آژیر نشود. وقتی آژیر غیر فعال باشد، حتی اگر شما در کشتن دشمنان خود ظرافت به خرج ندهید و بسیار پر سر و صدا رفتار کنید، به مراتب راحت‌تر می‌توانید از مهلکه فرار کنید یا دشمنان خود را از پای درآورید.

 تا فرا رسیدن شب صبر کنید

آیا در انجام یک ماموریت با دشواری مواجه هستید؟ مشکلی نیست، صبر کنید تا شب فرا رسد یا در زمانی که باران شروع به باریدن کرد ماموریت خود را انجام دهید. چیزی که در مورد بازی Wildlands بسیار حائز اهمیت است، این است که عناصر این بازی به حالت‌های مختلف محیطی واکنش نشان می‌دهند، مثل خوابیدن افراد هنگام فرا رسیدن شب.

که این واکنش موجب می‌شود که گشت‌زنی نگهبانان در منطقه به حداقل رسد، که البته باید گفت که چون شب فرا رسیده است دیدن آنها نیز مشکل‌تر شده است. با فشار کلید "N” دوربین دید در شب خود را فعال کنید، که باعث می‌شود در محیط‌هایی که دید شما حداقل است، راحت‌تر بتوانید دشمنان خود را پیدا و شکار نمایید. به یاد داشته باشید که با کشتن یک نگهبان، احتمال آن وجود دارد که دوست او را که خواب است، بیدار کنید!

دنبال دردسر نگردید …

ممکن است فکر کنید که در بازی Wildlands قبل از کامل کردن مراحل و انجام ماموریت‌هایتان باید تمامی دشمنان را از پای درآورید. فراموش نکنید که این موضوع در برخی مواقع می‌تواند اشتباه بزرگی باشد؛ زیرا ریسک دیده شدن خود را توسط دشمنان افزایش می‌دهید. در مراحلی که شما باید کاملا به سروصدا ماموریتتان را انجام دهید یا به اصطلاح باید low profile باشید، کشتن همه‌ی دشمنان می‌تواند یک مخاطره‌ی بسیار بزرگ برای شما باشد؛ لذا سعی کنید در این گونه مراحل، فقط با پاک سازی مسیری که بین شما و اهدافتان وجود دارد، کار خود را پیش ببرید و بقیه‌ی آنها را به حال خود رها کنید.

اگر به صورت تنها بازی را پیش می‌برید …

زمانی که قرار است از ماشین یا وسیله‎ای دیگر برای رفتن به نقطه‌ای استفاده کنید، لازم نیست صبر کنید که بقیه‌ی اعضای گروه سوار ماشین شما شوند و یا یک وسیله‌ای که دارای چهار صندلی باشد برای منتقل کردن خود و بقیه پیدا کنید. فقط سوار بر وسیله‌ی خود شوید و هر کجا که خواستید بروید!اگر هم جایی برای آنها نبود، شما می‌توانید به نقطه‌ی مورد نظر بروید و آنها خودشان به نقطه‌ی مورد نظر منتقل شده و یا با ماشین به آنجا می‌آیند.

آفرود همیشه لذت بخش است

GPS ای که برای شما در Wildlands وجود دارد، تمامی راه‌های پر پیچ و خم کشور بولیوی را به شما نشان می‌دهد. شما همیشه لازم نیست که برای رسیدن به نقطه‌ای خاص از جاده استفاده کنید و بسیاری از وسایل نقلیه‌ای که در این بازی برای شما مهیا شده است، به گونه‌ای است که می‌توانید برای بالا رفتن از تپه‌ها و عبور از مسیرهای صعب‌العبور از آنها استفاده کنید.  همین ماشین‌های آفرود می‌توانند لذت بازی را دوچندان نمایند.

منبعPCgamer

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار